Znaczenie kolorów w mailingu

Znaczenie kolorów w mailingu

Jeżeli jeszcze sobie z tego nie zdajecie sprawy to kolory mają ogromne znaczenie w przypadku marketingu. Ale czy w przypadku wysyłania wiadomości mailowych takich jak newsletter kolor również może mieć duże znaczenie? W końcu kolorem możesz niejako sterować nastrój w jaki wprowadzisz odbiorcę. Wzbudzisz w nim zaufanie lub pobudzisz go do działania. W tym artykule postaramy się omówić znaczenie kolorów w mailingu i tego jak skutecznie ich używać do przyciągnięcia klienta do prezentowanej mu oferty.

znaczenie kolorów
znaczenie kolorów

Jak wskazują na to statystyki ponad połowa klientów twierdzi iż jednym z ważniejszych czynników zakupowych jest kolor. Zatem w zależności od tego jaki efekt zamierzamy osiągnąć musimy brać pod uwagę znaczenie różnego rodzaju kolorów. Dla przykładu czerwony to bardzo intensywny kolor. Najczęściej kojarzymy go z energią czy też miłością oraz niebezpieczeństwem. Używa się go zatem do zaakcentowania istotnych rzeczy lub też zmotywowania do podjęcia natychmiastowej decyzji. Z tego względu tak często widzimy go w przypadku wyprzedaży czy też różnego rodzaju promocji. Niektóre marki używają go również w swoim logo.

 

Żółty kolor natomiast wprowadza w optymistyczny nastrój i kojarzony jest z radością. Można go zatem niejednokrotnie zobaczyć na sklepowych wystawach aby wywoływał w nas tęsknotę za czasem wakacji i odpoczynku.

Zielony kolor natomiast bezpośrednio łączy się ze wszystkim tym co naturalne i ekologiczne. Jest najczęściej używany do promocji produktów zdrowych dla naszego organizmu.

Z kolei barwa niebieska ma za zadanie wzbudzić zaufanie. Sygnalizuje jednocześnie dużą wiedzę oraz nienaganne kompetencje. Najczęściej można spotkać ją w przypadku różnego rodzaju instytucji, linii lotniczych czy firm z sektora IT.

Skoro wiemy już jak oddziałują na nas poszczególne kolory to zastanówmy się nad tym jak dobrać je do naszej kampanii mailingowej. Trzeba wam wiedzieć iż nie wszystkie kolory pasują do użycia z powodu danej okazji. I tak w przypadku świąt Wielkanocnych najczęściej będziemy wykorzystywać barwę zieloną oraz żółtą podczas gdy w przypadku świąt Bożego Narodzenia najlepszą kombinacją będzie czerwień i zieleń.

 

Z tego też względu dobierając kolory w mailingu warto postawić na łączenie barw uzupełniających czyli takich które znajdują się na przeciwległych stronach koła barw. Inną metodą może być łączenie ze sobą barw o podobnej temperaturze. Trzecia z polecanych metod to tak zwana tirada kolorów czyli połączenie trzech odcieni równomiernie rozmieszczonych ze sobą kolorów znajdujących się w odległości 120 stopni na kole kolorów.