Współczesne sposoby na pozyskanie klienta

Współczesne sposoby na pozyskanie klienta

Nawet najlepiej zaplanowany i przemyślany biznes nie może odnieść sukcesu jeżeli nie zadbamy o to aby mieć klientów którzy będą skłonni skorzystać z naszej oferty. Rodzi się zatem pytanie o to jakimi metodami można pozyskać potencjalnych klientów. W jaki sposób klient będzie szukał informacji o produktach czy też usługach? Znając odpowiedzi na tego rodzaju pytania będziemy w stanie dotrzeć do niego z odpowiednim przekazem, który pozwoli go przekonać. Zapraszamy was zatem do lektury artykułu w którym omówimy współczesne sposoby na pozyskanie klienta.

jak pozyskać klienta
jak pozyskać klienta

Jeszcze kilkanaście lat temu zdobywanie nowych klientów z tak zwanego polecenia było jak najbardziej normalne. Ludzie dopytywali się swoich znajomych i na tej podstawie dokonywali wyboru produktu czy też firmy świadczącej daną usługę. Pojawienie się internetu zmieniło jednak radykalnie podejście do tematu rekomendacji. Teraz aby pozyskać klienta trzeba pozwolić mu się znaleźć w internecie. Trzeba zatem stać się widocznym w wynikach wyszukiwania Google. Można tego dokonać na dwa sposoby. Poprzez działania z zakresu pozycjonowania stron www lub też płatne reklamy AdWords. Pozycjonowanie stron www to długotrwały proces dlatego wielu nowych przedsiębiorców może być na początku bardziej zainteresowana reklamami typu AdWords.

Oczywiście optymalnym rozwiązaniem będzie wykorzystanie potencjału obu rozwiązań. Warto zatem na początku zainwestować więcej w reklamy typu AdWords które pozwolą przyciągnąć klientów aby potem gdy działania pozycjonerski przyniosą już pewne rezultaty to właśnie na nich oprzeć proces pozyskiwania klientów.

Jeżeli jesteśmy już przy kampanii AdWords to warto wspomnieć jaki potencjał drzemie w opcji remarketingu jaki udostępnia właśnie to narzędzie. W przypadku sklepów www często spotkać się można ze zjawiskiem porzuconych koszyków. Często w takich przypadkach wina może spoczywać na błędnie zaprojektowanej stronie lub też tym iż w danym momencie użytkownik został czymś rozproszony zanim mógł dokonać zakupu. Skoro jednak klient już raz był bliski zakupu to warto przypomnieć mu za pomocą reklamy o jego chęci zakupu danego produktu. To właśnie do tego celu przydaje się remarketing, czyli forma reklamy która będzie ,,chodzić” za klientem i przypominać mu o produktach którymi był zainteresowany.