Wpływ UX na odbiór contentu na stronie

Wpływ UX na odbiór contentu na stronie

Większość osób związanych z branżą SEO bez chwili zastanowienia powie, że obecnie jedną z najważniejszych rzeczy w pozycjonowaniu stron jest tworzenie wartościowych treści. W oczach wyszukiwarki Google nie ma nic lepszego niż wartościowy tekst, który angażuje uwagę użytkowników. Trzeba jednak brać poprawkę na to iż treści na stronie nie mogą być tworzone tylko z myślą o samych algorytmach Google. Publikacja musi być przecież na pierwszym miejscu pomocna użytkownikom i opowiadać na ich problemy. Ignorowanie przystępności tekstu dla użytkowników jest więc sporym błędem. W tym artykule postaramy się zatem omówić wpływ UX na odbiór contentu na stronie.

ux i content
ux i content

Na czym zatem należy się skupić przygotowując treści na stronę aby mieć na uwadze dobro czytelników? Po pierwsze nie wolno zapomnieć o odpowiednim stosowaniu nagłówków. Pozwalają bowiem one kategoryzować wewnętrznie całość naszej publikacji. Umieszczenie nagłówka stanowi krótkie streszczenie tego co opisuje dany akapit i pozwala stać się całości tekstu bardziej czytelną.

Co istotne nagłówki jako nieliczne fragmenty tekst mogą być pisane dużymi literami w całości. Duże litery najczęściej kojarzą się z krzykiem czy też negatywnymi emocjami. Nie używamy ich zatem zbyt często. Zastosowanie ich w nagłówkach pozwala jednak podkreślić znaczenie danego fragmentu i jego wyeksponowanie. Dzięki temu będziemy mieli większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient zapozna się z daną treścią.

Kolejnym czynnikiem jest tworzenie treści. Oczywistym jest, że dana publikacja powinna zawierać słowa na jakie zamierzamy się pozycjonować. Warto zatem zawczasu zbadać jakimi z nich chcemy się posłużyć w danym artykule. Tworząc treść trzeba też mieć na uwadze do jakiej grupy odbiorców kierujemy nasz tekst. Styl i język publikacji musi być zatem odpowiednio dostosowany. W większości przypadków zaleca się zawsze stosowanie prostego języka oraz ograniczenie liczby użytych sylab.

Innym istotnym elementem są użyte na stronie fonty. To one w głównej mierze są odpowiedzialne za łatwość przyswajania publikowanych treści. Im bardziej skomplikowanego fontu użyjemy na stronie tym trudniej będzie czytelnikowi go przyswoić.

Następnym ważnym elementem jest rozmiar użytych fontów. Często zdarza się, iż niektóre fonty mimo normalnego rozmiaru mogą wydawać się na znacznie większe. Jest to uzależnione od tak zwanej wysokości czcionki. Warto zatem postawić na użycie fontów o dużej wysokości takich jak Tahoma lub Verdana. Pozwoli to na lepszą czytelność naszej publikacji.