Sprawdzone sposoby na walkę z cięciem zasięgów na Facebooku

Sprawdzone sposoby na walkę z cięciem zasięgów na Facebooku

Było do przewidzenia iż prędzej czy później włodarze Facebooka będą dążyli do tego aby korzystać z ich natywnych sposobów na promocję czyli reklam. Aby niejako przymusić użytkowników do ich wykorzystania zastosowali bardzo prosty sposób. Ograniczyli w dość drastyczny sposób zasięgi publikowanych postów. Jeżeli zatem teraz zależy nam na dotarciu do dużej grupy odbiorców za pośrednictwem Facebooka to stoimy przed trudnym dylematem. Zainwestować pieniądze w reklamę czy też spróbować innych metod? W tym artykule przedstawimy wam zatem sprawdzone sposoby na walkę z cięciem zasięgów na Facebooku.

zasięgi na facebooku
zasięgi na facebooku

Pierwszym krokiem do tego celu jest skupienie się na zgromadzonej wokół nas społeczności. Tworząc wszelkiego rodzaju posty musimy być skupieni na tym czego oczekują od nas użytkownicy a nie na tym aby na siłę zareklamować swój produkt. Jeżeli będziemy zatem publikować wyłącznie reklamowe treści to zwyczajnie zniechęcimy do siebie użytkowników którzy chcieli identyfikować się z naszą marką.

Kolejnym krokiem do utrzymania dobrych zasięgów na Facebooku jest walka o odbiorcę. Kluczem jest tutaj tworzenie angażujących treści. Mają one zmotywować użytkownika do wracania na nasz fanpage raz za razem. Tego rodzaju wabikiem mogą być różnego rodzaju wideo poradniki które dostarczą wyczerpujących informacji na jakiś temat czy też różnego rodzaju porównania. Pozwoli to w dłuższej perspektywie czasu zbudować lojalną grupę odbiorców.

Innym sposobem jest używanie dobrej jakości treści zewnętrznych. Facebook raczej mało przychylnie patrzy na migrowanie użytkowników poza obręb ich serwisu. Zatem linkując do zewnętrznych treści bądźmy pewni iż są one najwyższej jakości.

 

Nie można też zapomnieć o różnego rodzaju prostych trikach psychologicznych z engagement batingiem na czele, które będą od teraz szkodzić naszym zasięgom. Należy zatem unikać wszelkiego rodzaju postów w stylu ,,oznacz kilka osób które…”, ,,daj łapkę w górę jeżeli..” itd. Starajmy się zastąpić takiego rodzaju publikacje bardziej kreatywnymi wpisami.

Na sam koniec postaraj się wykorzystać w jak największym stopniu Facebooka jako platformę komunikacyjną z klientami z różnych platform. Można tego dokonać na przykład poprzez wykorzystanie pluginu Messengera na stronie internetowej. Dodatkowa integracja z chatbotem jedynie poprawi realizację założonych przez was celów biznesowych.

Jak widać z cięciami zasięgów na Facebooklu da się skutecznie walczyć, ale wymaga to włożenia nieco pracy oraz odpowiedniego know-how.