Sposoby na zwiększenie współczynnika konwersji

Sposoby na zwiększenie współczynnika konwersji

Wielu przedsiębiorców bardzo często narzeka na opuszczone koszyki w swoich sklepach internetowych. Często zdarza się, że klienci z różnego rodzaju powodów rezygnują z finalizacji zakupu. Sprawia to, że potencjalne zyski jakie mogły by trafić do kieszenie przedsiębiorcy przepadają. Kluczem do rozwiązania tego problemu jest poprawienie wskaźnika konwersji na sklepie. W tym artykule omówimy zatem sposoby na zwiększenie współczynnika konwersji.

konwersja na stronie
konwersja na stronie

Zacznijmy jednak od początku. Konwersja to w wielkim skrócie realizacja jakiegoś konkretnego celu. W tym przypadku będzie to zakup w sklepie internetowym. Współczynnik konwersji to natomiast nic innego jak wyrażony procentowo wskaźnik pokazujący ile osób z całej grupy badanej wykonało oczekiwaną czynność.

Pierwszym krokiem do poprawienie współczynników konwersji jest przeprowadzenie testów A/B. Na czym opierają się takowe testy? Chodzi o sprawdzenie jaki szablon czy też układ graficzny na stronie lepiej się sprawdzi. Tworzone są zatem dwie wersje strony a odpowiednie oprogramowanie będzie kierować połowę ruchu na stronie w pierwszą wersję, a drugą połowę ruchu w drugą przygotowaną wersję strony. Na każdej z nich będzie natomiast umieszczony odpowiedni przycisk typu call-to-action który pozwoli sprawdzić ile osób wykonało czynność której oczekujemy. Ta wersja która będzie mogła się pochwalić lepszym współczynnikiem zostanie natomiast później wdrożona jako podstawowa.

Co najlepiej będzie testować za pomocą testów A/B? Oczywiście układ i wygląd strony. Testować można też rodzaje nagłówków ( jak treść będzie najbardziej trafna ) oraz opis produktów. Bardzo często testami A/B sprawdza się też jaki wygląd przycisków typu call-to-action będzie najlepszy.

Kolejnym krokiem do zwiększenia współczynnika konwersji jest stworzenie jasnego i klarownego komunikatu marketingowego. Obecnie klienci chcą wiedzieć nie tylko jak oferowane przez nas usługi czy produkty mogą im pomóc ale również dlaczego powinni skorzystać właśnie z tej oferty. Jak zatem uzasadnić coś takiego za pomocą słów? Oczywiście poprzez jasny komunikat marketingowy, przedstawiający podejście do klienta czy też opinie osób które zdążyły już nam zaufać i skorzystać z oferty.