Popularne mity dotyczące pozycjonowania stron www

Popularne mity dotyczące pozycjonowania stron www

Branża SEO na przestrzeni ostatnich lat znacznie się rozrosła. Coraz więcej osób które dopiero co wkraczają w świat pozycjonowania może spotkać się w internecie z różnego rodzaju nieprawdziwymi stwierdzeniami. Powtarzanie ich jest zwyczajnie niekorzystne dla prowadzonych działań pozycjonerskich. Z tego też względu w tym artykule omówimy popularne mity dotyczące pozycjonowania stron www.

mity seo
mity seo

Jednym z najczęściej powtarzanych mitów jest ten jakoby optymalizacja strony miała małe znaczenie dla samego procesu pozycjonowania. Jest to absolutna nieprawda. Algorytmy wyszukiwarki Google układają ranking nie tylko na podstawie profili linków ale również patrząc na zawartość danej strony oraz jej budowę i to czy jest przyjazna dla użytkowników. Czas ładowania strony czy też dostosowanie tego aby strona dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych to jedne z ważniejszych czynników które mają przełożenie na pozycję strony w Google.

Bardzo często zdarza się, że w przypadku stron operujących w niszowych branżach już samo wprowadzenie poprawnej optymalizacji może pomóc wbić się stronie o kilka miejsc w górę.

Seo – inwestycja raz na długi czas

Innym popularnym mitem jest ten twierdzący iż inwestycja w audyt seo jest nieopłacalna skoro na rynku dostępne są darmowe narzędzia stworzone do tego celu. Nikt nie podważa faktu, że tego rodzaju narzędzia istnieją i znacząco ułatwiają pracę przy diagnozowaniu błędów. Pomagają też we wskazaniu elementów wymagających zmian. Narzędzie powie nam jednak tylko co trzeba poprawić. Nie da jednak żadnych wskazówek z zakresu jak tego dokonać. Kluczem do odniesienia sukcesu jest tutaj dobra interpretacja danych oraz znalezieniu rozwiązań które będą optymalne. W bardzo wielu przypadkach odpowiednia wiedza specjalisty SEO będzie absolutnie niezbędna aby prawidłowo ocenić wyniki wstępnego audytu i potem przygotować rozwiązania które pomogą pozbyć się danego problemu.

Ostatnim mitem jaki omówimy to ten twierdzący, że jednorazowa optymalizacja starczy na bardzo długi czas. Jak wiadomo żadna strona nie działa w próżni i pozycja w wyszukiwarce jest wypadkową działań własnych jak i konkurencji. Konkurencja nie śpi i też inwestuje w działania z zakresu SEO. Może się więc szybko okazać, że strona która była optymalizowana całkiem niedawno już traci pozycję w stosunku do nowo powstałej i zoptymalizowanej.

Trzeba więc zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie stron www to proces ciągły a optymalizacja jako jej część powinna być wykonywana regularnie.

 

Dodaj komentarz