Najważniejsze trendy w SEO

Najważniejsze trendy w SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z tych dziedzin która nieustannie się zmienia i ewoluuje. Z roku na rok na znaczeniu zyskują coraz to inne czynniki. Wynika to ze zmian w algorytmach wyszukiwarki Google które pojawiają się zazwyczaj nawet kilka razy do roku. Aby zatem być na bieżąco trzeba cały czas śledzić to co dzieje się na rynku SEO. W tym artykule podpowiemy wam zatem jakie są najważniejsze trendy w SEO.

seo trends
seo trends

Po pierwsze na znaczeniu zyskuje wyszukiwanie głosowe. To nowoczesne rozwiązanie daje coraz więcej możliwości i sprawia, że wyszukiwanie informacji w Internecie przybiera nowy wymiar. W związku z rosnącą popularnością tego rodzaju wyszukiwania trzeba także dostosować strategię SEO do tego typu zapytań. Wszystkie słowa kluczowe powinny zatem być w jak najbardziej naturalnym języku oraz konieczne będzie postawienie na zapytania typu long tail, które będą przypominać prawdziwe zdania jakie może powiedzieć potencjalny klient do asystenta głosowego.

Innym ważnym trendem jest UX. Roboty i algorytmy wyszukiwarki Google przykładają coraz to większą wagę do jakości interakcji strony z użytkownikiem. Odpowiednio wysoki UX pozwoli zwiększyć czas pobytu użytkownika na stronie i tym samym zminimalizuje stopień odrzuceń. To będzie wyraźnym sygnałem dla wyszukiwarki Google nasza strona www jest przydatna dla użytkowników i lepiej ją odwiedzić zamiast innych witryn. Tworząc zatem stronę www trzeba postarać się aby posiadała ona odpowiednią strukturę i szybko się wczytywała.

Kolejnym trendem w pozycjonowaniu jest używanie zabezpieczeń typu Https. Bezpieczne połączenia  są bardzo mocno promowane przez wyszukiwarkę Google. Do tego stopnia iż strony otwierane w Google Chrome które nie posiadają takowych zabezpieczeń a pobierają jakieś dane klientów są oznaczane jako niebezpieczne. Tego rodzaju komunikat będzie zatem skutecznie zniechęcał użytkowników do korzystania z danej strony. Chcąc mieć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google trzeba zatem liczyć się z wdrożeniem strony posiadającej certyfikat Https.

Na sam koniec omawianych trendów zostawiliśmy strony typu AMP. Chodzi o technologię zaproponowaną przez Google która umożliwia czas wczytywania się strony.