Najczęstsze błędy w kampanii AdWords

Najczęstsze błędy w kampanii AdWords

Reklamy typu AdWords należą do jednych z najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie nowego klienta. Bardzo wielu przedsiębiorców decyduje się na tego rodzaju inwestycję zdając sobie sprawę, że ma ona bardzo dobry stosunek kosztów do możliwego zysku. Mimo wielu ułatwień ze strony Google podczas tworzenia kampanii nadal jednak zdarzają się poważne błędy które w mocny sposób ograniczają potencjał stworzonej kampanii reklamowej. W tym artykule postaramy się omówić zatem najczęstsze błędy w kampanii AdWords.

reklama adwords
reklama adwords

Na samym początku zastanówmy się jakie są najczęściej występujące powody dla których kampania AdWords może nie przynosić oczekiwanych rezultatów. Po pierwsze Google Adwords pomimo swojego przyjaznego interfejsu jest niezwykle skomplikowanym narzędziem z mnogością opcji. Dopiero pełne ich zrozumienie pozwala wykorzystać drzemiący w AdWords potencjał. Po drugie domyślne opcje proponowane na etapie tworzenia kampanii nie zawsze będą optymalne dla danego typu reklamy.

Przejdźmy zatem do najczęściej popełnianych błędów. Po pierwsze będzie to brak mierzenia rezultatów prowadzonej kampanii. W wielu przypadkach na etapie tworzenia kampanii brak jest ustawienia mierzenia wyników prowadzonych działań czyli tak zwanych konwersji. Bez poprawnego skonfigurowania tego rodzaju pomiaru skuteczności ciężko jest stwierdzić jednoznacznie czy nasza kampania przynosi oczekiwane rezultaty.

W przypadku sklepów internetowych za konwersję najczęściej przyjmuje się dokonanie zakupu, natomiast jeżeli mowa o firmach usługowych mierzyć będziemy pozyskanie kontaktu do klienta. Tego rodzaju pomiar skuteczności można ustawić zarówno za pośrednictwem Google Analytics  lub też bezpośrednio w AdWords.

Innym często przewijającym się błędem jest błędne dopasowanie słów kluczowych. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że sposób w jaki zapisujemy słowa kluczowe ma znaczenie na to w jakich sytuacjach będą one wyświetlane. Najczęściej bowiem początkujący użytkownicy wpisują słowa kluczowe bez dodatkowych znaków. Wtedy są one interpretowane przez system jako takie o najbardziej szerokim dopasowaniu. Należy zatem zapoznać się z możliwymi sposobami na wpisywanie słów kluczowych ( wykorzystanie znaczników [] lub „” )

Ostatnim z częstych błędów jest brak dodania do kampanii wykluczających słów kluczowych. Jest to istotne ze względu na precyzyjne kierowanie reklamy do konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu zminimalizujemy niebezpieczeństwo opłat za kliknięcia które nie przełożą się na konwersje w naszym sklepie.

Dodaj komentarz