Najczęstsze błędy w fotografii produktowej

Najczęstsze błędy w fotografii produktowej

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać iż w obecnych czasach kupujący dokonują decyzji na temat zakupu głównie na podstawie tego jak prezentuje się produkt. W przypadku sprzedaży w internecie będą to oczywiście zdjęcia. Dobrze zaprezentowany na fotografii produkt potrafi przekonać nawet najbardziej niezdecydowanego klienta. Nie wszystkie sklepy jednak zdają sobie chyba z tego sprawę. Nadal więc można spotkać się ze zdjęciami produktowymi które zamiast zachęcać raczej zniechęcają do kupna. Jakie zatem powinny być zdjęcia produktowe w sklepie online? Dowiecie się z naszego artykułu gdzie przedstawimy najczęstsze błędy w fotografii produktowej.

fotografia produktowa
fotografia produktowa

Jednym z podstawowych błędów jest używanie zdjęć o zbyt dużej rozdzielczości. Wydawać by się mogło iż im większe zdjęcie tym lepiej. Jednak duża rozdzielczość to też bardzo duży rozmiar samego pliku. Ten fakt ma już wpływ na to jak szybko wczytuje się strona sklepu. Jeżeli zdjęcia będą fantastyczne ale strona przez ich rozmiar będzie się wczytywać ze sporym opóźnieniem to może to bardzo szybko zniechęcić klienta do dokonania transakcji. Przykładem strony gdzie zdjęcia sprzedawanych produktów zostały idealnie skompresowane i dostosowane rozmiarowo jest sklep internetowy Hurtownia Opakowań – https://e-hurtownia-opakowan.pl/

 

Kolejnym błędem są natomiast zdjęcia o zbyt słabej jakości. Wszelkie niewyraźne fotografie gdzie ciężko dostrzec sam przedmiot to dla kupującego swoista czerwona flaga. Trzeba zatem zadbać aby wykonywane zdjęcia były odpowiednio oświetlone. Jeżeli nie posiadamy sami odpowiedniego wyposażenia to dobrze będzie zlecić przygotowanie sesji zdjęciowej naszych produktów firmie zewnętrznej.

Innym pojawiającym się nad wyraz często błędem są miniaturki produktów w zupełnie różnych od siebie rozmiarach. Warto postarać się aby wszystkie dostępne na stronie miniatury produktów z danej kategorii były tych samych rozmiarów. Umożliwi to ich ułożenie w posegregowany schemat siatki.

Wartym wspomnienia błędem jest też brak możliwości powiększenia zdjęcia produktu. Klient kupujący w internecie chce mieć możliwość jak najdokładniejszego przyjrzenia się kupowanemu produktowi, dlatego duże powiększenie zdjęcia pozwoli mu poczuć się tak jak gdyby miał fizyczny kontakt z towarem.

Następnym wartym odnotowania błędem dotyczącym fotografii produktowej jest umieszczanie zdjęć towaru tylko z jednej strony. Kupujący chcą mieć możliwość zobaczenia produktu ze wszystkich stron. Trzeba się zatem postarać aby fotografie produktu uwzględniały każdy kąt na jaki można spojrzeć na produkt lub też skorzystać z możliwości jakie daje fotografia 360 stopni.