Najczęstsze błędy podczas tworzenia contentu

Najczęstsze błędy podczas tworzenia contentu

Algorytmy wyszukiwarki Google już od jakiegoś czasu do ustalania pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania biorą pod uwagę znajdujące się na niej treści. Ich jakość oraz to czy są one pomocne dla użytkowników. Z tego też względu pozycjonowanie stron www w dużym stopniu opiera się obecnie na tworzeniu wysokiej jakości contentu. Nie zawsze jednak się to udaje. Z tego też względu w tym artykule omówimy najczęstsze błędy podczas tworzenia contentu na stronę internetową.

Najczęstsze błędy podczas tworzenia contentu
Najczęstsze błędy podczas tworzenia contentu

Pierwszym i chyba najbardziej groźnym błędem jest brak merytorycznego przygotowania ze strony tworzącej treści na stronę. Dogłębne poznanie tematu i różnego rodzaju zależności panujących w danej branży powinno stanowić podstawę przygotowań przed rozpoczęciem prac copywritera. W końcu artykuł jaki ma zostać przygotowany na stronę musi być w jakiś sposób pomocny dla klientów. Ciężko zatem bez odpowiedniej wiedzy stworzyć publikację, która będzie zgłębiać dogłębnie dane zagadnienie i wszystkie jego aspekty. Nie chodzi tutaj o pisanie długich artykułów ale takich które będą wartościowe merytorycznie.

Kolejnym często pojawiającym się błędem jest tworzenie contentu który jest niespójny i mocno stronniczy lub emocjonalny. Tworząc treści na stronę powinny być one jak najbardziej wiarygodne. Ciężko będzie bowiem zdobyć zaufanie klienta jeżeli w swoich własnych publikacjach na każdym kroku przeczysz wcześniej przytoczonym argumentom. Może to być spowodowane zwykłym przeoczeniem lub też wynikać z niedostatecznej wiedzy w temacie. Musisz być jednak świadom, że twoje treści powinny być konsekwentne oraz możliwie jak najbardziej obiektywne.

Tworząc tekst nie można zapomnieć również o tym, że większość czytelników to tak zwani wzrokowcy. Musisz w związku z tym zadbać o wizualną atrakcyjność publikowanego contentu. Wiele osób zapomina o tym aspekcie i mimo, że ich artykuł może być bardzo wartościowy merytorycznie to użytkownicy zwyczajnie odbiją się od niego, widząc w nim wielką ,,ścianę tekstu”. Z tego też względu zadbaj o to aby tekst został wzbogacony o odpowiednie grafiki. Dodatkowo rozdziel go na mniejsze części, najlepiej przy użyciu odpowiednich nagłówków. Wykorzystaj też takie opcje jak punktory czy też wylistowania.

Na sam koniec nie zapomnij o samym SEO podczas tworzenia contentu. Mimo, że najlepsze contentowo treści zawsze wyglądają jakby nie były tworzone z myślą o pozycjonowaniu to jednak dyskretnie przemycają istotne dla technik pozycjonerskich elementy. Mowa tutaj o uwzględnieniu w tekście słów kluczowych oraz takich elementów jak nagłówki w odpowiedniej kolejności.