Mity które dotyczą reklam typu Google Ads

Mity które dotyczą reklam typu Google Ads

Jednym z bardziej znanych narzędzi jakie udostępnia Google swoim biznesowym klientom jest platforma reklamowa Google Ads. Ten kompleksowy system reklamowy pozwala nawet mało obeznanemu w temacie marketingu przedsiębiorcy przygotować prostą kampanię reklamową i cieszyć się z rosnących zysków. Niestety na przestrzeni lat utarło się kilka nie prawdziwych przekonań na temat tego jak działa i funkcjonuje Google Ads. Z tego też względu w tym artykule omówimy najczęstsze mity które dotyczą reklam typu Google Ads.

Mity które dotyczą reklam typu Google Ads
Mity które dotyczą reklam typu Google Ads

Jednym z najczęściej powtarzanych mitów jest ten jakoby reklamy z kampanii Google Ads miały wpływ na pozycjonowanie. Jest to absolutna nieprawda. Same reklamy nie mają żadnego przełożenia na to jak dana strona do której kierują wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania. Jedynym przypadkiem gdy można by się było doszukiwać cząstkowego wpływu reklam Google Ads na nasze pozycje to gdy dzięki kampanii reklamowej dana firma lub marka staje się popularna i wzmaga się dyskusja w sieci na jej temat. Przekłada się to wtedy na większą liczbę udostępnień czy też odnośników do strony na forach i blogach. Jest to jednak wpływ pośredni a nie bezpośredni.

Innym mitem jest ten, że jeżeli korzysta się już z usług z zakresu SEO to Google Ads jest zbędne. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że pozycjonowanie stron www a reklamy Google Ads to dwa zupełnie odmienne podejścia do tematu, które wcale się nie wykluczają ale mają uzupełniać. Najbardziej korzystne efekty odniesiemy bowiem wtedy gdy połączymy techniki pozycjonerskie z reklamami Google Ads. Reklamy to bardziej elastyczna forma reklamy która pozwala szybko i sprawnie wprowadzać różnego rodzaju kampanie okolicznościowe. Pozycjonowanie stron z daną promocją ( na przykład świąteczną ) mogło by zająć zbyt dużo czasu. Reklama Ads umożliwia jednak szybkie dotarcie z komunikatem marketingowym do klientów.

Ostatni mit dotyczy tego iż konkurencja może nam szkodzić poprzez złośliwe klikanie w nasze reklamy tak aby szybciej wykończyć nasz budżet reklamowy. Taka sytuacja była możliwa na początku działania usługi Google Ads. Obecnie jednak Google kontroluje tego rodzaju działania poprzez swoje algorytmy oraz pliki cookies i wszelkie tego rodzaju działania są korygowane jeżeli chodzi o saldo naszego konta.