Kluczowe elementy sklepu internetowego pod kątem SEO

Kluczowe elementy sklepu internetowego pod kątem SEO

Sklep internetowy to obecnie jeden z najprostszych sposobów dotarcia ze swoją ofertą do klientów. Nie wymaga ogromnych nakładów finansowych a jednocześnie daje możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców. Na ten ostatni element wpływ ma to jak dobrze wypozycjonowany jest dany sklep internetowy. Im wyżej znajdzie się w wynikach wyszukiwania tym większa szansa, że zawita do nas coraz to więcej potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem. W tym artykule postaramy się zatem omówić kluczowe elementy sklepu internetowego pod kątem SEO.

seo sklepu internetowego
seo sklepu internetowego

Pierwszym z kluczowych elementów jest tytuł każdej strony. Chodzi o nazwę umieszczoną pomiędzy znacznikami <title> w kodzie strony. Dobrze przygotowany tytuł powinien w pełni oddawać treść danej podstrony i informować użytkownika jak i roboty wyszukiwarki Google co tak naprawdę znajduje się na niej. Dobrą praktyką jest uwzględnienie w tytule słów kluczowych na jakie chcemy pozycjonować się w wyszukiwarce.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że tytuł strony musi zostać skonstruowany w naturalny sposób. Upychanie słów kluczowych na siłę da efekt odwrotny od zamierzonego i zamiast pomóc w pozycjonowaniu, zwyczajnie przeszkodzi. Tworząc tytuł zawsze myślmy o użytkownikach którzy będą go czytać. Jeżeli dla nich okaże się przydatny i dobrze zbudowany to automatycznie zyska też w oczach algorytmów wyszukiwarki Google.

Kolejnym elementem jest właściwe wykorzystanie nagłówków. Ich celem jest wyróżnienie fragmentu witryny i nadanie znaczenia danemu fragmentowi tekstu. Nagłówki mają również różną ,,wagę”. Od H1 aż po H6. Gdzie ten typu H1 stanowi ten nadrzędny. Należy zatem postarać się aby na każdej stronie znalazły się nagłówki ( a w szczególności ten H1 ) i były dopasowane pod względem ważności do określonych słów kluczowych.

Innym istotnym elementem strony są opisy kategorii produktów. Mowa tutaj o tekście umieszczonym na stronie danej kategorii produktowej ( przykład poprawnego wykorzystania opisów kategorii możecie zobaczyć na przykład tutaj na stronie e-Hurtownia-opakowań w zakładce folia stretch ). Tego rodzaju teksty są niezwykle istotne pod kątem pozycjonowania. Trzeba zatem dołożyć wszelkich starań aby każda kategoria w sklepie www posiadała unikalny opis.

Dodaj komentarz