Jakimi zasadami kierować się podczas pozycjonowania?

Jakimi zasadami kierować się podczas pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych w dużej mierze opiera się na systematycznych i cyklicznych działaniach. Charakter tych działań zależy w dużej mierze od rodzaju strony i branży. Pewnych działań podczas pozycjonowania nie należy jednak wdrażać. W tym poradniku skupimy się zatem na tym jakimi zasadami kierować się podczas pozycjonowania.

Jakimi zasadami kierować się podczas pozycjonowania
Jakimi zasadami kierować się podczas pozycjonowania

Pierwszą zasadą jakiej należy przestrzegać jest unikanie wykorzystywania meta keywords. Jeszcze kilka lat temu był to jeden z najważniejszych czynników SEO. Obecnie jednak nie ma on żadnego przełożenia na pozycje strony co jakiś czas temu potwierdziło już samo Google. Nie warto zatem poświęcać czasu na nasycanie meta keywordsów frazami kluczowymi.

Pozycjonując stronę trzeba też unikać powielania jeden do jednego cudzych treści. Kopiowanie opisów produktów czy też całych artykułów z innych serwisów to proszenie się o kłopoty. Algorytmy wyszukiwarki Google cenią sobie bowiem unikalne i niepowtarzalne publikacje. Warto zatem poświęcić czas na stworzenie unikatowych opisów produktów we własnym sklepie bazując na tych dostarczonych przez dystrybutora czy też producenta.

Jedną z kolejnych zasad jakich należy przestrzegać jest indeksowanie nie tylko samej domeny. Warto postarać się aby wszystkie wersje witryny ( z www czy też bez www ) były zaindeksowane w wynikach wyszukiwania.

Jedną z istotniejszych  zasad odnośnie SEO jest unikanie słabych linków prowadzących do waszej witryny. Obecnie profil linków prowadzących do strony ma bardzo duże przełożenie na możliwe do uzyskania pozycje w SERP’ach. Dlatego lepiej jest pozyskać jeden wartościowy link niż kilka śmieciowych. Warto również zadbać o dywersyfikacje linków. Czyli upewnić się, że nie będą one pochodzić z jednego źródła.

Na sam koniec zaleca się nie nadużywać fraz kluczowych. Algorytmy wyszukiwarki Google są bardzo inteligentne i potrafią bardzo łatwo wykryć czy dana treść jest stworzona w sposób naturalny czy też ma ,,sztucznie” wpływać na SEO. Nie należy zatem przesadzać z ilością słów kluczowych umieszczonych na stronie czy też w opisach produktów.