Jakiej długości treści są najlepsze pod względem content marketingu

Jakiej długości treści są najlepsze pod względem content marketingu

Tworząc treści na stronę trzeba brać pod uwagę bardzo wiele czynników. Jakie informacje będą aktualnie interesujące dla czytelników, w jakiej formie je zaprezentować? Czy publikować krótkie treści czy też może duże?
To ostatnie pytanie jest szczególnie ważne i zajmiemy się jego analiza. W tym artykule dowiecie się zatem jakiej długości treści są najlepsze pod względem content marketingu.

Najpierw przyjrzyjmy się zaletom krótkich treści. Po pierwsze są one łatwe do konsumowania. Krótki wpis zachęca dużo bardziej do przeczytania i poświecenia odrobiny czasu na zaznajomienie się tym co ktoś ma do przekazania. Wiąże się to z drugą zaletą czyli tym, że krótki tekst nie zabiera czytelnikowi zbyt wiele czasu. Najpewniej przeczyta on krótki tekst od razu  i nie będzie odkładał zaznajomienia się z jego treścią na później.

Kolejną zaletą krótkich publikacji jest to, że można się nimi łatwiej dzielić. Bardzo rzadko zdarza się aby długie publikacje stawały się dużymi hitami. Najczęściej ogromne znaczenie w social mediach zyskują krótkie publikacje okraszone obrazkami czy infografikami.

Ponadto krótkie teksty nie wymagają czytania ale można je skanować wzrokiem. Jest to szczególnie ważne w przypadku użytkowników konsumujących jakieś treści na urządzeniach mobilnych.

Teraz natomiast zobaczmy dlaczego opłaca publikować się treści o większej długości. Argumentem przemawiającym na ich korzyść jest to, że można w nich przemycić dużo więcej niż w jakiś krótkich publikacjach. Będziesz więc w stanie dużo lepiej wyjaśnić omawiane zagadnienie. Kolejnym argumentem przemawiającym za dłuższymi treściami jest to, że znacznie lepiej się pozycjonują. Publikowanie długich treści sprawia również, że zwiększa się długość czasu przebywania użytkowników na stronie a to może mieć przełożenie na zaangażowanie oraz współczynnik konwersji.

Jak zatem widać jedne i drugie publikacje mają swoje zalety. Wiele zależy tutaj od tego jaką tematykę zamierzamy poruszać oraz jak często zamierzamy publikować nasze treści. Gdy będziemy często publikować dużą ilość tekstów to zwiększymy ruch na stronie ale jeżeli tylko nieco obniżymy ich jakość to w dłuższej perspektywie ten ruch będzie mało wartościowy.