Jakie działania zniszczą wizerunek twojej firmy w social mediach?

Jakie działania zniszczą wizerunek twojej firmy w social mediach?

Aby liczyć się w obecnej na rynku walce o klienta obecność w mediach społecznościowych jest absolutną koniecznością. Prowadzenie firmowego fanpage ma na celu nie tylko promowaniu marki i pozycjonowaniu ale również jest jedną z najprostszych form komunikacji z klientami. Tymi obecnymi jak i tymi którzy mogą się klientami stać w bliskiej przyszłości. Bardzo często zdarza się jednak, że wiele firm nie ma bladego pojęcia jak prowadzić swój profil w mediach społecznościowych. W tym artykule postaramy się zatem uzmysłowić wam jakie działania zniszczą wizerunek twojej firmy w social mediach, tak abyś mógł ich uniknąć.

błędy w social media
błędy w social media

Jednym z pierwszych i najczęściej popełnianych błędów jest brak odpowiedzi na komentarze użytkowników. Brak jakiejkolwiek reakcji na komentarz zamieszczony na firmowym profilu lub też próba jego usunięcia to najprostsza droga do tego aby w krótkim czasie stracić grono obserwujących nas osób. Cała komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych powinna zatem być prowadzona w systematyczny i możliwe naturalny sposób.

Kolejnym popełnianym błędem jest publikacja niestosowanych postów na firmowym fanpage’u. Logicznym jest iż główną rolą portali społecznościowych jest dostarczenie użytkownikom rozrywki. Dlatego właśnie zabawne i śmieszne posty cieszą się największą popularnością. Od czasu do czasu powinny zatem pojawiać się również i na firmowym profilu. Poczucie humoru to jednak rzecz względna. Bardzo łatwo można obrazić kogoś kto nie zrozumie przekazywanego przez nas żartu. Publikując więc zabawne treści starajmy się używać uniwersalnego poczucia humoru i nie żartujmy z drażliwych kwestii które mogą jedynie podzielić audytorium. Mowa tutaj o żartach związanych z religią, zdrowiem czy też orientacją seksualną. Dowcip na firmowym profilu musi być zwyczajnie w dobrym guście.

Innym błędem który często się przewija jest nieprzemyślane działanie. W historii social media występuje wiele przypadków gdy duże marki traciły ogromne sumy poprzez nieprzemyślaną komunikację w mediach społecznościowych. Dlatego pamiętaj aby wszystkie publikacje i wpisy były dopasowane do odgórnej strategi. Tej  którą obrałeś w momencie rozpoczęcia prowadzenia fanpage’a.

Na sam koniec zostawiliśmy jeszcze jeden poważny błąd czyli zaniedbanie lub całkowite pominięcie analizy i monitorowania opinii użytkowników. Aby nie dopuścić do powstanie kryzysu który mógłby odbić się negatywnie na naszym wizerunku trzeba bacznie obserwować wszystkie pojawiające się wypowiedzi użytkowników na temat naszego biznesu. Kontroluj informacje na temat twojej firmy nie tylko w social mediach ale również na forach czy też blogach.

Jeżeli będziecie wystrzegać się opisanych błędów to z całą pewnością uda wam się osiągnąć sukces w mediach społecznościowych. Jeżeli jednak uważacie iż lepiej będzie powierzyć tego typu budowanie wizerunku w internecie profesjonalnej firmie to najlepiej będzie zwrócić swój wzrok w stronę renomowanej agencji reklamowo-marketingowej, takiej jak na przykład http://e-prom.com.pl