Jakie cechy powinno posiadać firmowe logo?

Jakie cechy powinno posiadać firmowe logo?

Istotnym elementem mającym wpływ na rozpoznawalność danej marki jest dobrze zaprojektowane logo. To ono będzie się kojarzyć użytkownikom na dźwięk nazwy danego przedsiębiorstwa. Stworzenie dobrego logo to jednak spora sztuka. W związku z tym w poniższym artykule skupimy się na znalezieniu odpowiedzi na pytanie jakie cechy powinno posiadać firmowe logo.

Po pierwsze powinno ono odznaczać się prostotą. Zbyt skomplikowane konstrukcje graficzne zwyczajnie umykają uwadze klientów i tym samym popadają w zapomnienie. Minimalistyczne projekty graficzne są w stanie łatwo zapaść w pamięć odbiorcom. Z tego też względu zaleca się aby logo nie posiadało więcej niż cztery kolory. Proste logo to też możliwość dobrego skalowania jego rozmiaru. Dzięki temu możemy go umieścić na przykład na pudełkach z logo firmy jakie można zamówić chociażby tutaj – https://e-hurtownia-opakowan.pl/nadruk-na-pudelkach.html

Kolejną cechą dobrego logo jest optymalne dopasowanie przekazu jakie niesie ono do odbiorców. Logo nie może być oderwane od filozofii i wartości ku jakim skłania się dane przedsiębiorstwo. Poważne firmy z sektora biznesowego nie powinny więc raczej wybierać logo o krzykliwej barwie. Lepiej sprawdzą się tutaj kolory które od razu będą kojarzyć się klientom z rzetelnością, solidnością i zaufaniem.

Dobre logo firmowe powinno być też uniwersalne. Chodzi tutaj aby można je było bez problemu umieścić w różnych miejscach oraz na różnych nośnikach. Od papieru firmowego aż na wizytówkach kończąc. Oprócz tego logo powinno być dostępne w formacie wektorowym aby można było je bez problemu umieścić nawet na dużych bilbordach bez utraty jakości.

Logo powinno być też ponadczasowe. Nie należy projektować logo pod wypływem chwilowych trendów designerskich. Trendy zmieniają się i przemijają. Logo jednak powinno być stałe. W związku z tym lepiej postawić na ponadczasową stylistykę. Wystarczy spojrzeć tutaj na najbardziej znane marki które posiadają jedno i to samo logo nawet przez kilkanaście dekad.

Na sam koniec pamiętajcie aby logo było zrozumiałe dla potencjalnego odbiorcy. Nie powinno posiadać zbędnych ozdobników i być możliwie maksymalnie czytelne.