Jakich błędów unikać prowadząc firmowy fanpage?

Jakich błędów unikać prowadząc firmowy fanpage?

Media społecznościowe już dawno przestały być miejscem do komunikacji z dawno nie widzianymi znajomymi. Ich rola w marketingu z roku na rok rośnie w coraz to większym tempie. Na rynku social media palmę pierwszeństwa bezwzględnie dzierży cały czas Facebook. To właśnie ten serwis jest też idealną platformą do promocji własnego biznesu. Nie wszyscy jednak wiedzą jak komunikować się z klientami za pomocą tego medium. Z tego też względu w tym artykule podpowiemy wam jakich błędów unikać prowadząc firmowy fanpage.

social media
social media

Zacznijmy od najczęstszego i najważniejszego błędu czyli braku jakiejś strategi naszych działań w mediach społecznościowych. Aby zaistnieć w internecie niezbędny jest odpowiedni pomysł oraz dokładna strategia jak wymyślone przez nas założenia zamierzamy realizować. Trzeba zatem już dużo wcześniej zaplanować jakie dokładnie treści i kiedy zamierzamy publikować na naszym firmowym fanpage na Facebooku. Pomoże to nie tylko utrzymać regularność wszelkich wpisów ale dodatkowo sprawi, że cały przekaz jaki będziemy wysyłać do klientów będzie spójny.

Innym częstym błędem jest założenie fanpage’a i porzucenie jakikolwiek działań na nim. Nawet jeżeli nie masz czasu aby aktywnie prowadzić swój fanpage postaraj się aby dla potencjalnych klientów nie wydawał się on opuszczony. Wystarczy, że zainstalujesz bota który będzie odpowiadał na najczęstsze pytania klientów oraz przynajmniej raz w tygodniu udostępnisz jakiś wpis. Możesz nawet zaplanować je od razu na cały tydzień. Najważniejsze abyś nie doprowadził do sytuacji w której na twoim profilu będzie panował totalny zastój.

Nie można przesadzać też w drugą stronę i cały czas atakować użytkowników postami o treści reklamowej czy też sprzedażowej. Głównym celem prowadzenia działań w mediach społecznościowych jest angażowanie użytkowników i budowanie z nimi trwałych relacji. Ciężko będzie Ci zatem przekonać do siebie fanów jeżeli jedyne wpisy na twoim firmowym fanpage dotyczyć będą ofert sprzedażowych. Po krótkim czasie staniesz się w oczach klientów zwykłym spamerem a oni całkowicie zrezygnują z obserwowania twoich działań.

Radzimy zatem wplatać tego rodzaju posty jedynie od czasu do czasu, a w głównej mierze postawić na wpisy oparte na poradach branżowych, aktualnościach z danej branży czy też organizacji różnego rodzaju konkursów czy też promocji.

Starajcie się również nie przesadzać z ilością takich wpisów. Bierzcie przykład z dużych fanpage’y i publikujcie co najwyżej dwa wpisy dziennie. Większa bowiem liczba nie przyniesie wam i tak dodatkowych korzyści.

Dodaj komentarz