Jakich błędów na Instagramie unikać reklamując firmę?

Jakich błędów na Instagramie unikać reklamując firmę?

Do jednych z popularniejszych kanałów społecznościowych, szczególnie wśród młodych ludzi należy Instagram. Ze względu na duże możliwości wizualnej prezentacji treści zyskał on sobie również duże uznanie wszystkich marketingowców. Daje bowiem znakomite możliwości interesującego i atrakcyjnego zaprezentowania produktu. Niestety nadal wiele firm które próbuje zaistnieć ze swoją ofertą za pośrednictwem Instagrama popełnia wiele prostych błędów które zamiast zjednać im odbiorców jedynie zniechęcają klientów do zapoznania się z oferta. W tym poradniku podpowiemy zatem jakich błędów na Instagramie unikać reklamując firmę.

Instagram profil biznesowy
Instagram profil biznesowy

Pierwszym i podstawowym błędem jest brak strategi i pomysłu na całą kampanię prowadzoną za pośrednictwem Instagrama. Jeżeli bowiem nie posiadamy konkretnego pomysłu na zamieszczane w serwisie posty to nasze działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Bez ustalenia nadrzędnych celów nie będziemy w stanie nawet zmierzyć rezultatów naszych działań. Ponadto działanie według planu sprawia iż nie stracimy motywacji i celu który nam przyświeca. Nie należy więc prowadzić firmowego konta na Instagramie bez dobrej strategii działania.

Jeżeli już wspomnieliśmy o koncie firmowym to kluczowe będzie właśnie jego założenie. Wiele firm popełnia błąd i prowadzi swoje działania z poziomu prywatnego konta. Tego typu podejście w oczach wielu użytkowników serwisu może być postrzegane jako mało profesjonalne. Ponadto w przypadku konta prywatnego potencjalny klient musi prosić o możliwość obserwowania danego konta co w przypadku konta typu firma nie ma miejsca.

Kolejnym błędem jest powielanie treści lub też publikacja bardzo podobnych postów. Na Instagramie bardzo trudno o przyciągnięcie uwagi użytkownika dlatego jeżeli będziemy cały czas udostępniać bardzo podobny content to bardzo szybko zrazimy do siebie użytkowników. Trzeba zatem pamiętać o publikacji różnorodnych treści.

Nie wolno również zapomnieć o dodania do każdego postu odpowiednich hasztagów. Mowa tu o wszystkich słowach poprzedzonych znakiem ,,#”. Aby hasztagi przyniosły oczekiwane rezultaty muszą być one proste do zapamiętania i wiązać się bezpośrednio z daną marką czy też produktem. Trzeba też starać się unikać używania wyłącznie popularnych hasztagów, gdyż wtedy nasz wpis zwyczajnie zagubi się w gąszczu innych publikacji z tym samym oznaczeniem. Warto zatem postawić na kilka unikalnych, własnych hasztagów które będziemy promować sami i identyfikować będą one wyłącznie nasz biznes.

Na sam koniec nie warto zapomnieć o interakcji z użytkownikami. Nic nie zniechęca potencjalnych klientów tak jak brak odpowiedzi czy reakcji na zadane pytanie lub komentarz. Należy zatem starać się nawiązywać dialog z użytkownikami serwisu i wchodzić z nimi w różnego rodzaju interakcje.