Jaką platformę e-commerce wybrać?

Jaką platformę e-commerce wybrać?

Polski rynek sprzedaży w internecie z roku na rok rozrasta się do coraz to większych rozmiarów. Już teraz ponad połowa wszystkich internautów dokonuje zakupów w sieci a trend ten będzie się jedynie pogłębiał z kolejnymi latami. Walka o pozyskanie klienta ze strony sprzedających nigdy nie była aż tak trudna. Jak zatem dotrzeć do klienta? Wiele zależy od tego za pośrednictwem jakiej platformy jako przedsiębiorca zdecydujemy się na sprzedaż. Aby ułatwić wam decyzję podpowiemy w tym artykule jaką platformę e-commerce wybrać.

platformy e-commerce
platformy e-commerce

Na początku przygody z handlem w sieci wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z możliwości jakie dają serwisy aukcyjne. Obsługa allegro nie należy do zbyt skomplikowanych i w odróżnieniu od sklepów nie wymaga wielkiego wkładu początkowego. Niestety musimy się liczyć z dość dużymi prowizjami od sprzedaży oraz faktem, że nie mamy tak naprawdę pełnej kontroli nad tym jak chcemy sprzedawać. Świadczą o tym chociażby ciągłe zmiany na allegro które wymuszają na sprzedających ciągłe dostosowywanie się.

Dlatego też coraz chętniej pierwszym wyborem jest własny sklep www. Każdy sklep online oparty jest jednak na specjalnym oprogramowaniu które zapewnia niezbędną funkcjonalność. Wśród dostępnych rozwiązań znajdziemy zatem takie które są darmowe, sklepy oparte na modelu usług (Saas ) gdzie sprzedawany jest dostęp lub też sklepy na modelu licencyjnym.

Przyjrzyjmy się zatem jak prezentuje się każdy z tych rodzajów sklepów. Dla osób szukających prostego rozwiązania model SaaS wydaje się optymalnym wyborem. Od razu dostajemy dostęp do w pełni funkcjonalnego sklepu  i płacimy za ten fakt miesięczny abonament. Jakiekolwiek kwestie techniczne całkowicie nas nie dotyczą i leżą po stronie firmy od której kupujemy usługę. Minusem są pewne ograniczenia funkcjonalne dotyczące danej platformy skonstruowanej w tym modelu.

Inną grupę sklepów stanowią te oparte o model open-source czyli w pełni darmowe rozwiązania. Pozwalają one na dostosowanie sklepu idealnie do swoich potrzeb. Wymagają jednak specjalistycznej wiedzy lub też skorzystania z usług programisty. Przykładem takowych rozwiązań jest Prestashop lub Magento.

Ostatnią grupę stanowią sklepy na licencji. Jako klient kupujemy licencję na określony czas i wtedy możemy bez przeszkód zainstalować i używać sklepu przez określony czas. Tego rodzaju platformy najczęściej charakteryzują się dość dużą funkcjonalnością oraz możliwością integracji z dodatkowymi systemami – na przykład księgowymi.