Jak zwiększyć sprzedaż B2B dzięki social mediom?

Jak zwiększyć sprzedaż B2B dzięki social mediom?

Jednym z podstawowych narzędzi do pozyskania klienta w dzisiejszych czasach są media społecznościowe. Za pomocą firmowych profili marki kontaktują się ze swoimi potencjalnymi klientami. Wielu przedsiębiorców nadal jednak błędnie uważa, że tego rodzaju forma komunikacji przydaje się wyłącznie w przypadku relacji B2C. Jest to jednak duży błąd. W sprzedaży typu B2B istotne są bezpośredni kontakt, wzbudzenie zaufania oraz indywidualne podejście do klienta. Wszystko to możliwe jest do osiągnięcia za pomocą mediów społecznościowych. W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć jak zwiększyć sprzedaż B2B dzięki social mediom.

B2B w social mediach
B2B w social mediach

Na samym początku należy wybrać jaki serwis społecznościowy będzie dla naszego biznesu najlepszy do nawiązywania relacji typu B2B. Pomoże nam w tym celu określenie jaka grupa użytkowników w głównej mierze korzysta z danego kanału social media. Na sam początek oczywiście Facebook, dzięki któremu to użytkownicy mogą tworzyć sieci kontaktów oraz tworzyć różnego rodzaju grupy. Portal ten może pochwalić się też największą liczbą użytkowników która na chwilę obecną zbliża się do pułapu prawie 2 miliardów.

 

Następnym wartym rozważenia serwisem jest Twitter. Operuje on na krótkich wiadomościach i w głównej mierze jest obecnie wykorzystywany przez ludzi biznesu, sportu czy też polityków. Serwis może pochwalić się aktywnością miesięczną użytkowników na poziomie 330 milionów.

Na sam koniec zostawiliśmy portal LinkedIn. Specjalizuje się on w kontaktach zawodowo biznesowych dzięki czemu wydaje się naturalnym wyborem w przypadku chęci pozyskania klientów typu B2B. Tylko w naszym kraju z serwisu tego korzysta ponad dwa miliony użytkowników.

Skoro wiemy już z jakich mediów społecznościowych możemy skorzystać zastanówmy się co będzie najważniejsze w przypadku nawiązywania relacji B2B.

Po pierwsze liczy się nasza aktywność w różnego rodzaju grupach. Dzięki niej będziemy mieli możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z klientami. Ponadto aktywność w grupach pozwala wybadać jakie problemy mają potencjalni klienci i w ten sposób przygotować produkt lub ofertę która idealnie zaspokoi ich potrzeby.

 

Następnym krokiem będzie udostępnianie wysokiej jakości treści. Mowa tutaj o content marketingu opierającym się na praktycznych poradach i poradnikowych treściach. Dzięki nim możliwe będzie wykreowanie wizerunku eksperta w danej branży.

Na sam koniec należy starać się łączyć komunikację online wraz z tą offline. Warto zatem za pośrednictwem social mediów informować o firmowych eventach, różnego rodzaju targach czy prezentować różnego rodzaju sytuacje z życia biura.