Jak zoptymalizować treści pod wymagania wyszukiwarki Google

Jak zoptymalizować treści pod wymagania wyszukiwarki Google

Treści umieszczone na stronie są niezwykle istotne nie tylko dla użytkowników który odwiedzają daną witrynę ale również dla algorytmów wyszukiwarki Google. Już od jakiegoś bowiem czasu oficjalnie potwierdzono, że do ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania Google bierze pod uwagę jakość treści znajdujących się na stronie internetowej. Wysokiej jakości treści i pozycjonowanie stron internetowych idą zatem zawsze ze sobą w parze. W związku z tym w niniejszym poradniku skupimy się na tym jak zoptymalizować treści pod wymagania wyszukiwarki Google.

Jak zoptymalizować treści pod wymagania wyszukiwarki Google
Jak zoptymalizować treści pod wymagania wyszukiwarki Google

Optymalizację należy zacząć od nagłówków danego artykułu. Oznaczone jako H1,H2, H3 itd. dają sygnał wyszukiwarce o hierarchii treści w danej publikacji. Sposobów na optymalizację nagłówków jest co najmniej kilkanaście. Można stosować wyłącznie nagłówki H2 lub też ustawić tytuł w nagłówku H1 a resztę wyróżnień otagować przy pomocy znacznika H2. Dużo tutaj zależy od ustawień danej witryny czy też systemu CMS na jakim strona została postawiona.

Oprócz nagłówków należy zwrócić uwagę na słowa kluczowe. Czasy gdy do tekstu na siłę były dodawane słowa kluczowe są już oczywiście za nami. Teraz Google przygląda się temu czy dany tekst nie powstał w sposób sztuczny oraz czy ma sens i jakąś wartość dla potencjalnego czytelnika. Przesadne nasycenie tekstu słowami kluczowymi przyniesie zatem efekt odwrotny od oczekiwanego. Zalecamy aby optymalizując tekst postarać się aby słowo kluczowe znalazło się w tytule, we wstępie oraz w nagłówkach. Nic jednak na siłę. Pamiętajcie też, że algorytmy wyszukiwarki bez problemu rozpoznają również odmiany tego samego słowa kluczowego. Możecie je zatem deklinować bez obaw.

Warto jeszcze zadbać o linkowanie wewnętrzne w danej publikacji. Pozwoli to wskazać robotom wyszukiwarki które treści na stronie są powiązane miedzy sobą a samym klientom ułatwią nawigację i znalezienie interesujących ich informacji.

Na sam koniec nie wolno zapomnieć o przyjaznych adresach URL odnośników do naszego contentu. Chodzi o to aby link był możliwie prosty i w swojej nazwie oddawał treść strony do jakiej się odnosi.