Jak zarządzać cenami w sklepie www?

Jak zarządzać cenami w sklepie www?

Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie klientów do swojego sklepu internetowego. Pozycjonowanie stron www czy też płatne reklamy to tylko dwa najbardziej popularne przykłady podejścia do tematu. Wielu przedsiębiorców zapomina jednak, że o klienta można i przede wszystkim trzeba zawalczyć ceną. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak zarządzać cenami w sklepie www.

polityka cenowa
polityka cenowa

Pierwszym krokiem powinno być stworzenie strategii i polityki cenowej. Mowa tutaj o pomyśle na to jak pozyskać odpowiedniego dla nas klienta. Trzeba pamiętać, że cena zawsze powinna być dopasowana do konkretnej grupy docelowej. Dlatego już na początku działalności zastanówmy się kto będzie naszym idealnym klientem. Poprzez poznanie swoich klientów będziesz miał możliwość sprawdzić jak bardzo przywiązują oni wagę do samej ceny i co oprócz tego liczy się dla nich najbardziej podczas samych zakupów.

Kolejny krokiem powinno być dopasowanie ceny do klientów. Skoro zdefiniowałeś już kto powinien być klientem to teraz pora ustalić sposób jak dotrzeć do nich. Kluczowe będzie tutaj dobranie takich cech wyróżniających twoją ofertę na tle konkurencji aby przekonały one do zakupu daną grupę. Dla niektórych klientów liczy się na przykład to czy mogą zwrócić towar po dłuższym czasie niż standardowe 14 dni. Możesz zatem zaoferować im tak jak robią to inne firmy wydłużony czas zwrotu – nawet do 60 lub 90 dni.

Następnie dobrze będzie sprawdzić jak prezentują się ceny ustalone bezpośrednio przez naszą konkurencję. Bardzo często przedsiębiorcy popełniają błąd i ustalają ceny tylko na podstawie z góry ustalonego narzutu cenowego. Tak aby marża zawsze wynosiła 15% procent lub więcej.

Dodatkowo pamiętaj też aby podnieść ceny tam gdzie jest to możliwe. Sytuacja na rynku e-commerce jest bardzo dynamiczna i dotyczy to też cen produktów. Jeżeli konkurencja podniosła cenę a tym posiadasz partię tego samego towaru kupioną jeszcze przy promocyjnej stawce to nie bój się podnieść ceny do poziomu jaki ustaliła właśnie konkurencja.