Jak przygotować wysyłkę w sklepie internetowym?

Jak przygotować wysyłkę w sklepie internetowym?

Prowadząc sklep internetowy każdego dnia wysyłasz zapewne za pośrednictwem firm kurierskich setki zamówień do swoich klientów. Czy jednak robisz to w dobry sposób? Czy zdajesz sobie sprawę z roli jaką w procesie sprzedaży odgrywa opakowanie wysyłanego produktu? Jeżeli czujesz, że mógłbyś w tym zakresie coś zmienić w swoim sklepie www to ten artykuł jest właśnie dla ciebie. Podpowiemy w nim bowiem jak przygotować wysyłkę w sklepie internetowym.

Jak przygotować wysyłkę w sklepie internetowym?
Jak przygotować wysyłkę w sklepie internetowym?

Na samym początku zastanówmy się na co powinno zwrócić się baczną uwagę podczas pakowania przedmiotów do wysyłki kurierem. Dobrze zapakowany produkt stanowi bowiem element pozwalający budować pozytywny wizerunek naszej firmy. Jeżeli paczka dotrze do klienta w nienaruszonym stanie to od razu nasz obraz w oczach klienta będzie utożsamiany z solidnością i rzetelnością. Gdyby jednak przesyłka dotarła uszkodzona to mimo iż może to wynikać z winy przewoźnika negatywny obraz naszej firmy będzie w jego świadomości utrwalony.

W tym celu dobrą praktyką będzie zadbanie o odpowiedniej jakości pudełka w które pakowane są produkty.  Dodatkowo warto wyposażyć się też w przekładki z tektury falistej które umożliwią lepsze zabezpieczenie zamówień składających się z większej liczby przedmiotów.

Mimo, że część producent dostarcza swoje produkty już zapakowane dobrą praktyką będzie umieszczenie ich w naszym firmowym opakowaniu. Da to dodatkową warstwę ochronną i zapewni, że towar bez uszkodzeń dotrze do klienta końcowego.

Dodatkowo każdy produkt, który znajdzie się w pudełku do wysyłki trzeba zabezpieczyć przy użyciu foli bąbelkowej lub też folii stretch. Da nam to dodatkową gwarancję, że nawet w przypadku wstrząsów zawartość paczki nie ulegnie zniszczeniu. Puste przestrzenie w opakowaniach można wypełnić też przy pomocy poduszek powietrznych.

Na sam koniec warto pamiętać o tym aby wyróżnić czymś nasze opakowanie. Może to być firmowa taśma z nadrukiem której użyjemy do zaklejenia opakowania lub też nadruk na opakowaniu z firmowym logo. Pozwoli to na jeszcze lepsze budowanie świadomości naszej marki wśród klientów.