Jak pozycjonować stronę typu landing page?

Jak pozycjonować stronę typu landing page?

Strony www typu landing page to nic innego jak witryny które w obecnych czasach coraz częściej wykorzystywane są w różnego rodzaju działaniach marketingowych. Celem takowej strony jest nakłonienie użytkownika do dokonania konkretnego działania które później określane jest jako konwersja. Istniej wiele różnych rodzajów konwersji. Od przekonania do zakupu po zapisanie się użytkownika do newslettera. Celem stron landing page może być również dostarczenie niezbędnych informacji na temat jakiegoś produktu. Jako użytkownicy często możemy nawet nie być świadomi, że właśnie znaleźliśmy się na tego typu stronie. Czy zatem pozycjonowanie tego rodzaju witryny różnic się będzie znacząco od pozycjonowania na przykłada sklepu www? W tym artykule postaramy się wam wyjaśnić i podpowiedzieć jak pozycjonować stronę typu landing page.

landing page
landing page

Na początku zastanówmy się czym tak naprawdę charakteryzuje się strona landing page. Jej głównym wyróżnikiem jest funkcja jaką ma pełnić czyli przekonanie użytkowników do wykonania jak największej liczby konwersji. To właśnie temu celowi przyświeca sam projekt takiej strony jak i jej funkcjonalność. Istotną cechą stron landing page jest też fakt, że najczęściej składają się one wyłącznie ze strony głównej. Ewentualnie posiadają najwyżej parę podstron.

Mimo swoich zalet strony typu landing page mają też wady. Jako, że składają się właśnie z jednej strony głównej to automatycznie spada możliwość wykorzystania na nich dużej ilości fraz kluczowych co ma bezpośrednie przełożenie na ich pozycjonowanie. Taka budowa sprawia również, że znacząco spada potencjał wykorzystania miejsca na różnego rodzaju content. Linkowanie wewnętrzne również może być realizowane wyłącznie w sposób pośredni. Na przykład poprzez wykorzystanie tak zwanych kotwic na stronie.

Z tego też względu pozycjonowanie stron landing page trochę różni się od pozycjonowania innych stron. W ich przypadku szczególnie istotne będzie przemyślenie doboru słów kluczowych już na etapie projektowania strony. Będziemy mieli ograniczoną liczbę fraz kluczowych do wykorzystania więc musimy upewnić się, że będą to te najbardziej istotne. Czasami zatem dobrym rozwiązaniem będzie rozważenie użycia mniej popularnych fraz czy też próba pozycjonowania się na wyrażenia tak zwanego długiego ogona ( long tail ).

Podczas pozycjonowania stron typu landing page trzeba też bardzo dobrze przemyśleć rozłożenie treści z uwzględnieniem wybranych słów kluczowych. Z racji, że miejsca na treść jest mniej niż w przypadku normalnych stron trzeba upewnić się, że wszelki content będzie najwyższej jakości i zaciekawi użytkownika.

Jeżeli szukacie firmy która zajmie się pozycjonowaniem waszej strony typu landing page to warto poszukać sprawdzonej agencji reklamowej takiej jak http://e-prom.com.pl która specjalizuje się w tego rodzaju działaniach.