Jak pozycjonować sklep internetowy przy małym budżecie?

Jak pozycjonować sklep internetowy przy małym budżecie?

W dobie ciągłej konkurencji wszyscy internetowi sprzedawcy muszą walczyć o znalezienie sobie miejsca na rynku. Szczególnie duże wyzwanie może stanowić to dla dopiero co założonych sklepów internetowych. Młode firmy nie mają bowiem jeszcze zbyt dużego budżetu jaki można by było przeznaczyć na działania marketingowe. Mowa tutaj o inwestycji w pozycjonowanie stron www jak i płatne reklamy typu Google Ads. W związku z tym w poniższym artykule skupimy się na znalezieniu odpowiedzi na pytanie jak pozycjonować sklep internetowy przy małym budżecie.

Jak pozycjonować sklep internetowy przy małym budżecie
Jak pozycjonować sklep internetowy przy małym budżecie

Otóż aby myśleć na poważnie o pozycjonowaniu strony gdy budżet jest mocno ograniczony trzeba upewnić się, że nasza strona spełnia kilka podstawowych wymagań. Po pierwsze musi być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem technicznym, należy na bieżąco uzupełniać ja o nowe treści, zadbać o linkowanie wewnętrzne. Istotne będzie też ograniczenie kosztów związanych z linkowaniem zewnętrznym.

Skupmy się zatem na samej optymalizacji sklepu internetowego. Dużo zależy tutaj od CMS’a na którym postawiony został nasz sklep. Nie wszystkie bowiem umożliwiają proste ustawienie przekierowań 301, dodawanie meta tagów czy też przyjaznych adresów URL. Mimo takowych ograniczeń zawsze praktycznie mamy możliwość poprawić szybkość działania sklepu. Trzeba zatem upewnić się, że sklep nie posiada zbyt dużej ilości produktów co może go zbytnio obciążać.

Warto upewnić się również czy na serwerze zainstalowana jest najnowsza wersja PHP. Dobrze jest upewnić się, że zdjęcia zostały zoptymalizowane pod względem wielkości oraz czy na pewno sklep ma włączoną opcję cache.

Dobra struktura i hierarchia strony również jest niezwykle ważna. Adresy URL i ich struktura powinny być samo objaśniające i logicznie ułożone.

Istotne będzie również upewnienie się, że strona cały czas jest poprawnie indeksowana w wynikach wyszukiwania. W tym celu należy sprawdzić czy mapa strony jest zawsze aktualna. Najlepiej ustawić aby odświeżała się przynajmniej raz na tydzień lub też co kilka dni.

Aby uniknąć  błędów indeksowania zaleca się również sprawdzenie czy poprawnie skonfigurowane została plik robots.txt i czy przypadkiem nie są blokowane do indeksacji podstrony na których obecności w sieci nam zależy.