Jak powinna wyglądać idealna karta produktu?

Jak powinna wyglądać idealna karta produktu?

Strona z opisem produktu to jedno z najbardziej istotnych miejsc na stronie sklepu internetowego. To właśnie poprzez to jak klient postrzega dany produkt może mieć ogromny wpływ na to czy podejmie decyzję o dokonaniu zakupu. Mimo wielu własnych doświadczeń wielu przedsiębiorców nadal jednak popełnia błędy i ich strona produktowa bardziej zniechęca niż zachęca do zakupu. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć wam jak powinna wyglądać idealna karta produktu.

karta produktu
karta produktu

Po pierwsze zacznijmy od samej nazwy produktu. Wydaje się to oczywiste ale mimo wszystko i tutaj zdarzają się błędy. Klient nie zawsze jest dobrze zaznajomiony z naszym asortymentem. Dlatego nazwy powinny być samo objaśniające się. Z tego też względu w nazwie produktu powinna zawsze znaleźć się nazwa własna towaru, nazwa producenta, opis czym jest towar, do jakiego sprzętu pasuje lub też z jakim jest kompatybilny oraz jego kolor.

Kolejną istotną rzeczą na karcie produktu jest cena. Powinna być czytelna i prezentować informacje w formacie brutto. W przypadku gdy cena jest zależna od rozmiaru czy koloru to optymalnie będzie jeżeli od razu pojawi się na stronie produktu bez konieczności jej przeładowywania. W przypadku przeceny jakiegoś towaru warto zawsze umieścić obok niej oryginalną cenę produktu. Jeżeli na stronie sklepu istnieje również możliwość zakupu ratalnego to warto zachęcić klienta prostą informacją w stylu ,,rata już od x złotych”. W przypadku gdy nasz sklep skupia się też na klientach biznesowych warto pokusić się o podawanie ceny netto.

Przycisk dodaj do koszyka

Innym ważnym elementem na stronie jest przycisk pozwalający na dodanie produktu do koszyka. Warto aby był on kontrastowy i dobrze widoczny na stronie. Bardzo często zdarza się bowiem, że w sklepie przycisk dodania do koszyka jest bardzo mało widoczny lub umieszczony na tle innych elementów.

Istotną kwestią jest też udostępnienie klientowi informacji i ilości dostępnych w sklepie sztuk. Jeżeli klient chce zakupić więcej sztuk to dobrze aby miał możliwość sprawdzenia czy takowa ilość jest dostępna.

Jest to lepsze rozwiązanie niż umieszczanie informacji w stylu mała ilość czy też brak w magazynie.

Kolejnym istotnym elementem na stronie karty produktu jest umieszczenie informacji o terminie realizacji. Klienci najczęściej oczekują, że ich zamówienie zostanie zrealizowane niemal natychmiast. Warto zatem informować go już wcześniej kiedy może spodziewać się otrzymania swojej przesyłki. Chodzi o proste informacje w stylu ,,Zamów już dziś aby otrzymać w środę”.

Na sam koniec warto też informować klienta o kosztach dostawy obowiązujących w danym sklepie. Najlepiej aby klient nie musiał szukać tego informacji po całej stronie sklepu www ale znalazła się ona bezpośrednio na karcie produktu.

Przykładem sklepu www który ma bardzo dobrze opracowaną kartę produktu jest na przykład Hurtownia opakowań – https://e-hurtownia-opakowan.pl

Dodaj komentarz