Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą UX?

Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą UX?

Wielu właścicieli sklepów internetowych nawet nie zdaje sobie sprawy jak bardzo sprzedaż na ich stronie zależna jest od dobrego UX ( User Experience ). Podniesienie poziomu UX może przełożyć się na realne wzrosty przychodów odnotowywanych z miesiąca na miesiąc. W tym poradniku postaramy się wam zatem podpowiedzieć jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą UX.

Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą UX
Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą UX

Pierwszym krokiem do poprawy doświadczenia użytkowników z obcowaniem z naszą stroną jest maksymalne uproszczenie formularzy znajdujących się na stronie. Mowa zarówno o formularzach rejestracyjnych jak i tych służących do wysłania zapytania lub zapisania się do newslettera. Trzeba zatem postarać się aby ilość pól w umieszczonych formularzach była zmniejszona do absolutnego minimum.

Musimy mieć na uwadze, że głównym celem jest pozyskanie adresu mailowego użytkownika. Nawet jeżeli z jakiś przyczyn zaniechał od dalszych kroków rejestracyjnych warto móc mu przypomnieć o korzyściach płynących z dokończenia rejestracji. Może o tym informować na przykład wyskakujące okienko kiedy dany użytkownik chce przerwać proces rejestracji.

Kolejnym krokiem do zwiększenia UX jest poprawa przycisków znajdujących się na stronie. Każdy przycisk jest różny tak jak i jego przeznaczenie. Istotne zatem jest w którym miejscu na stronie będzie on zlokalizowany. Przyciski sprzedażowe pełniące funkcję wezwania do działania są wśród nich najważniejsze. Jak pokazują dane statystyczne przyciski umieszczone po prawej stronie witryny charakteryzują się dużo lepszą klikalnością. Przyczyną tego jest fakt iż większość użytkowników jest praworęczna i strony czyta od lewej do prawej, kończąc lekturę zazwyczaj w dolnym, prawym rogu strony.

Należy mieć także na uwadze, że zaokrąglenie rogów przycisku czy też ich wielkość mają bardzo duże znaczenie. Powinniśmy tutaj trzymać się zasady iż im bardziej dany przycisk przypomina fizyczny obiekt tych większa jest szansa, że użytkownik będzie chciał go kliknąć. Nie można jednak przesadzać z rozmiarem przycisków gdyż można uzyskać efekt odwrotny do pożądanego. Należy znaleźć złoty środek.

To tylko cześć elementów strony mających wpływ na UX. Jeżeli zatem zależy Państwu na tym aby wasza witryna była przyjazna dla użytkowników to najlepiej znaleźć firmę dla której projektowanie sklepów www stanowi główny trzon działalności.