Jak napisać dobry opis produktu do sklepu www?

Jak napisać dobry opis produktu do sklepu www?

Co w głównej mierze przekonuje klienta do dokonania zakupu? Czy jest to cena? Zdjęcia? A może opinie innych? Wszystkie te elementy mają znaczący wpływ na przekonanie klienta do dokonania zakupu ale wielu sprzedających nie zdaje sobie sprawy, że kluczowe są też same opisy produktu. Bardzo wielu sprzedawców korzysta z opisów dostarczonych przez producenta czy dystrybutora. Sprawia to, że pozycjonowanie stron internetowych korzystających z tego rodzaju praktyk jest bardzo trudne. Google nie lubi bowiem duplikacji treści. Z tego też względu w tym artykule podpowiemy wam jak napisać dobry opis produktu do sklepu www.

jak napisać dobry opis produktu
jak napisać dobry opis produktu

Zacznijmy od tego jak powinien zbudowany być opis produktu. Patrząc na swoje własne przyzwyczajenia na pewno zgodzisz się, iż czytanie opisów od początku do końca jest obecnie rzadkością. Częściej klienci przeskakują po tekście szukając interesujących ich informacji. Aby zatem im to ułatwić przygotowując opis produktu musisz zadbać o odpowiednie fonty, wypunktowania, pogrubienia czy też odstępy. Jeżeli opis jest długi należy zawsze podzielić go na mniejsze akapity aby stał się łatwiej przyswajalny dla odbiorcy. Tworząc opis nie zapomnij także o odpowiednich nagłówkach oddzielających poszczególne akapity czy paragrafy.

Kolejną istotną kwestią jest to aby w opisie produktu znalazły się słowa kluczowe na których nam zależy. Trzeba jednak robić to z umiarem. Pamiętaj, że opis zawsze tworzysz z myślą o kliencie a nie robotach wyszukiwarki Google. Nie przesadzaj zatem z nasyceniem opisu słowami kluczowymi.

Pamiętaj również aby opis dopasowany był do potrzeb twojego klienta. Opisanie towaru w chłodny i beznamiętny sposób nie jest rzeczą skomplikowaną. Stopień trudności podnosi się znacząco gdy chcesz za jego pomocą przemówić bezpośrednio do klienta. Musisz za pomocą słów przekonać go dlaczego warto ten produkt nabyć. W jaki sposób pomoże on klientowi w jego codziennym życiu. Skorzystaj w tym celu z języka korzyści podczas opisywania produktów z twojej oferty.

Sam opis wymaga jeszcze dodatkowego wzmocnienia przekazu jaki ma trafić do klienta. Może to zostać zrealizowane na kilka sposobów. Po pierwsze nie bój się umieszczać zaraz obok opisu produktu informacji o opiniach innych klientów. Dodatkowo pamiętaj, aby tworząc opis trzymać się zasady 80:20. Polega ona na tym aby 4/5 najważniejszych informacji o produkcie zostało zawarte w pierwszej części (1/5) opisu.

Dodaj komentarz