Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Aby użytkownicy mogli zapoznać się z twoimi produktami czy też usługą muszą mieć możliwość cię znaleźć. Dlatego tak istotne jest odpowiednie dobranie słów kluczowych których użyjemy do pozycjonowania naszej strony w internecie. Jeżeli błędnie je ustawimy to zwyczajnie ciężko będzie nas znaleźć potencjalnym klientom. W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania.

słowa-kluczowe
słowa-kluczowe

Najpierw przyjrzyjmy się rodzajom słów kluczowych. Wyróżniamy zatem słowa kluczowe podstawowe które składają się najczęściej z jednego lub też dwóch wyrazów. Najczęściej będą to bardzo popularne słowa które odznaczać się będą też wysoką konkurencyjnością przez co ich pozycjonowanie jest znacznie trudniejsze. Za przykład niech posłużą takie frazy jak ,,rowery górskie” czy ,,buty damskie”.

Kolejnym rodzajem słów kluczowych są słowa brandowane czyli takie które wpisuje się w celu odnalezienia oferty konkretnej firmy. Najczęściej użytkownicy nie będą znali strony firmowej ale postarają się ją odnaleźć za pomocą marki czy też samej nazwy. Przykładami takich słów jest Pepsi, Orange itd.

Innym rodzajem słów kluczowych jakie można napotkać to tak zwane słowa kluczowe typu long tail. Mowa tutaj najczęściej o czterech czy też pięciu wyrazach tworzących jedną frazę. Tego rodzaju słowa kluczowe są rzadziej wyszukiwane ale jednocześnie za ich pomocą łatwiej przekonać klienta do konkretnej oferty. Przykładem takiego słowa będzie na przykład ,,damski rower trekingowy 26 cali”

Oprócz tego można też wspomnieć o lokalnych słowach kluczowych które mają za zadanie zareklamować biznes działający na ograniczonym terenie. Przykładem będzie ,,obuwie kraków” czy też ,,rowery zakopane”

 

Wiemy już zatem jakie rodzaje słów kluczowych można spotkać. Teraz pora aby zastanowić się jak dobrać odpowiednie oraz za pomocą jakich narzędzi tego dokonać. Z całą pewnością wybierając słowa kluczowe trzeba uważać aby unikać przesadnej ilości fraz jednowyrazowych, unikać fraz złożonych a jednocześnie sprawdzać żeby wszystkie one były poprawne gramatycznie.

Obecnie najlepszym narzędziem do sprawdzenia i dobrania słów kluczowych jest Planer słów kluczowych od Google. Pozwala on nam wyszukać słowa kluczowe na dwa sposoby. Pierwszy to wpisanie słowa które będzie ogólnie związane z naszą stroną internetową. W efekcie otrzymamy listę różnego rodzaju słów kluczowych związanych z wpisanym przez nas słowem.

 

Druga metoda to wpisanie adresu strony www firmy działającej w podobnej do naszej branży. Dzięki temu będziecie mogli sprawdzić na jakie słowa konkurencja znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania.