Jak bezpieczna i punktualna dostawa wpływa na odczucia klienta?

Jak bezpieczna i punktualna dostawa wpływa na odczucia klienta?

Prowadząc sprzedaż w internecie trzeba być przygotowanym na różnego rodzaju trudne sytuacje. Od małej liczby klientów do często porzucanych koszyków zakupowych. Z perspektywy klientów największym problemem natomiast jest długi czas dostawy lub też otrzymanie uszkodzonej przesyłki. Z tego też względu w tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie jak bezpieczna i punktualna dostawa wpływa na odczucia klienta.

Jak bezpieczna i punktualna dostawa wpływa na odczucia klienta
Jak bezpieczna i punktualna dostawa wpływa na odczucia klienta

Zacznijmy od tego, że każdy punkt styku klient firma to tak zwany customer experience. Chodzi tutaj o odczucia danego klienta względem marki zdobyte poprzez zakupu w konkretnym sklepie lub też kontakt z obsługą. Nieterminowo dostarczona przesyłka lub też uszkodzony towar bardzo negatywnie przełoży się na customer experience. To w konsekwencji może doprowadzić do tego, że klient zamiast polecać nasze usługi będzie je odradzał. Czy to na jakichś forach czy też po prostu w gronie znajomych. Nie można zatem dopuścić do takiej sytuacji. Negatywna opinia może bowiem mieć ogromne przełożenie na sukces naszego biznesu w przyszłości.

Dodatkowo żyjemy w czasach gdy konkurencja jest tak wielka, że problemem jest już nie tylko pozyskanie nowego klienta ale utrzymanie obecnego. Nie można zatem pozwolić sobie na jego utratę.

Z racji, że to na nas ciąży odpowiedzialność za odpowiednie zapakowanie przesyłki tak aby dotarła ona w nienaruszonym stanie powinniśmy dołożyć wszelkich starań aby była dobrze zabezpieczona. Źle zapakowane przesyłki czy też problemy z rozpatrzeniem reklamacji klienta to główne przyczyny powstawania negatywnych opinii o danej marce.

Zacznijmy więc od tego, że opakowanie powinno być idealnie dopasowane do wysyłanego towaru. Sam karton jednak nie zawsze będzie wystarczający i konieczne może okazać się użycie dodatkowych wypełniaczy czy zabezpieczeń. Trzeba zatem wspomnieć tutaj o takich materiałach jak folia stretch ( dostępna tutaj https://e-hurtownia-opakowan.pl/folia-stretch.html  ) oraz foli bąbelkowej. Oba materiały znakomicie sprawdzają się jako dodatkowe zabezpieczenie produktu przed uszkodzeniami czy też zewnętrznymi czynnikami atmosferycznymi jak wilgoć czy wysoka temperatura.

Istotne jest również to aby jasno poinformować klienta kiedy otrzyma zamówiony produkt. Jeżeli na stronie widnieje informacja o wysyłce w 24 godziny to musimy dołożyć wszelkich starań aby właśnie w takim czasie produkt opuścił nasz magazyn.