Darmowe narzędzia Google przydatne w biznesie

Darmowe narzędzia Google przydatne w biznesie

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że Google udostępnia całą gamę narzędzi które mogą okazać się bardzo pomocne w ich pracy. W końcu prowadząc firmę trzeba nieustannie śledzić poczynania nie tylko swoje ale również konkurencji. Trzeba też zadbać o odpowiednią widoczność firmy wśród potencjalnych klientów. W tym artykule omówimy darmowe narzędzia Google przydatne w biznesie.

narzędzia google
narzędzia google

Pierwszym i podstawowym narzędziem z którego każdy szanujący się przedsiębiorca powinien korzystać jest oczywiście Google Analytics. Pozwala ono bowiem analizować ruch na stronie www czy też sklepie internetowym. Dzięki Google Analytics jesteśmy w stanie sprawdzić ile osób weszło na stronę, jak wygląda ich demografia itd. Oprócz tego Google Analytics ma też wiele bardziej zaawansowanych możliwości jak analiza źródła przychodzącego ruchu na stronie oraz wiele więcej.

Innym pomocnym narzędziem w biznesie jest Google Search Console. Jest ona niezwykle przydatna w przypadku osób które zainteresowane są pozycjonowaniem swojego biznesu w sieci. Można za jej pomocą sprawdzić jak sprawuje się dana strona w wyszukiwarce. Zbadać czy posiada błędy oraz jak wyglądają kierujące do niej linki. Ponadto Google Search Console pozwala na szybkie zaindeksowanie nowo dodanych podstron witryny.

Kolejnym pomocnym w biznesie narzędziem od Google jest Google Moja Firma. Jest to swoistego rodzaju internetowa wizytówka pozwalająca na łatwe odnalezienie twojej firmy przez klientów. Zakładając tego rodzaju profil będziesz w stanie na bieżąco informować potencjalnych klientów o ważnych zdarzeniach związanych z twoją działalnością. Mowa tutaj o godzinach otwarcia, nowościach w ofercie, opiniach na temat świadczonych usług.

Przydatnym narzędziem od Google jest również to o nazwie Trends. Pozwala bowiem łatwo i szybko zorientować się co jest w danej sytuacji popularne w internecie i o czym się mówi. Google Trends daje też możliwość sprawdzenia jak prezentuje się ilość zapytań na dane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google w danym okresie czasu. Można zatem wykorzystać Google Trends do zbadania tego czym potencjalnie interesują się nasi klienci aby w przyszłości móc zbudować i przygotować dla nich lepszą ofertę czy też produkty.

Na sam koniec pozostawiliśmy narzędzie Google Mobile-Friendly Test czyli prosty tester który daje możliwość weryfikacji tego czy nasza strona jest przyjazna dla użytkowników korzystających z telefonów komórkowych czy też innych urządzeń mobilnych.