Czym są rich snippets i dlaczego warto je wdrożyć?

Czym są rich snippets i dlaczego warto je wdrożyć?

Prowadząc sklep internetowy trzeba chwytać się wszystkich dostępnych środków aby zawalczyć o uwagę klienta. Konkurencja jest bowiem tak duża, że nawet najmniejsza przewaga może zaważyć o tym czy nasza firma przetraw na rynku handlu internetowego. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na pokazanie się w sieci jest bycie dobrze widocznym w wyszukiwarce. A co jeżeli istnieje metoda na to aby nasz sklep był bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania i nazywa się ona rich snippets? Z tego względu w tym artykule zastanowimy się czym są rich snippets i dlaczego warto je wdrożyć w sklepie www.

Czym są rich snippets i dlaczego warto je wdrożyć
Czym są rich snippets i dlaczego warto je wdrożyć

Pozycjonowanie stron internetowych w dużym stopniu opiera się na uzyskaniu wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Rich snippets dają nam jednak dodatkową szansę na to aby to właśnie nasz sklep był dodatkowo wyróżniony na karcie wyników. Rich snippets to bowiem nic innego jak w wielkim uproszczeniu, rozszerzone opisy strony www czyli ta część wyniku która wyświetla się między tytułem a samym adresem strony.

Te opisy zawierać mogą różnego rodzaju informacje. Najczęściej sklepy internetowe wykorzystują ją do informowania potencjalnych klientów o jego cenie czy też opiniach innych.

Zastosowanie rich snippets może przynieść nam bardzo wiele korzyści. Poprzez dobrze przygotowane opisy rich snippets roboty wyszukiwarki Google mogą dużo bardziej precyzyjnie określić które strony zawierają przydatne dla danego użytkownika informacje.

Ponadto rozszerzone opisy pozwalają w dużym stopniu zwiększyć zainteresowania naszym sklepem internetowym. Zmniejszają one również współczynnik odrzuceń, dzięki temu, że osoba która wchodzi na stronę już zawczasu wie dzięki rozszerzonym opisom co dokładnie się na niej znajduje. Zyskamy zatem znacznie więcej wartościowego ruchu na stronie który ma szansę realnie przełożyć się na konwersje.

Przygotowując opisy rich snippets do stron produktowych w sklepie internetowym trzeba jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii jeżeli mają one przynosić pozytywne rezultaty. Po pierwsze opisy produktów nie powinny być ucięte. Lepiej postawić na krótkie i treściwe zdanie niż takie które zostało ucięte w połowie. Warto w rozszerzonym opisie umieścić informację o liczbie komentarzy danego produktu czy też jego ocenie. Wzbudza to bowiem zaufanie innych klientów. Dobrą praktyką jest również umieszczenie informacji na temat dostępności produktu.

Dodaj komentarz