Czym są frazy kluczowe i jak je dobrać?

Czym są frazy kluczowe i jak je dobrać?

Podstawą skutecznego SEO jest wiedza na temat słów kluczowych na których nam zależy. Zatem pozycjonowanie stron internetowych bez odpowiedniego dobrania słów kluczowych było by praktycznie niemożliwe. To właśnie od rodzaju słów kluczowych jakie wybierzemy zależy w dużej mierze widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania Google. W związku z tym dla wszystkich początkujących adeptów SEO postaramy się wyjaśnić czym są frazy kluczowe i jak je dobrać.

Czym są frazy kluczowe i jak je dobrać
Czym są frazy kluczowe i jak je dobrać

Zacznijmy zatem od samej definicji fraz kluczowych. Są to wszystkie te słowa czy też pytania jakie wpisujemy w oknie wyszukiwarki Google. Frazy kluczowe można podzielić na kilka typów. Pierwsze to frazy kluczowe brandowe. Chodzi tutaj o zapytania związane z marką lub nazwą danej marki.

Kolejna grupę stanowią ogólne frazy kluczowe. Składają się one najczęściej wyłącznie z jednego lub dwóch wyrazów. Mowa tutaj o takich przykładach jak ,,telewizor” czy ,,telewizor 40″. Ich cechą charakterystyczną jest to, że dają one dużą liczbę rezultatów po wyszukiwaniu. Są zatem bardzo konkurencyjne. Oprócz tego trzeba zdawać sobie sprawę, że użytkownicy którzy wpisują takie ogólne frazy są zainteresowani produktem ale nie mają dobrze sprecyzowanych wymagań. Pozycjonowanie na takie frazy jest zatem dość trudne i wymaga sporych nakładów pracy.

Ostatnią kategorią są frazy długiego ogona. Składają się one zazwyczaj z kilku słów i bardzo często mają też formę pytania. Przykładem może być tutaj ,,telewizor z android o przekątnej 50 cali”. Frazy takiego typu mają co logiczne mniejszy potencjał ale jednocześnie skierowane są do dużo bardziej zdecydowanego na zakup klienta dzięki czemu lepiej konwertują.

Skoro znamy już rodzaje fraz kluczowych to zastanówmy się jak je dobrać. Najlepiej oczywiście będzie skorzystać z dedykowanych do tego celu narzędzi. Czy to płatnych czy też darmowych. Przed samym poszukiwaniem słów kluczowych warto przeanalizować sytuację danego serwisu. Sprawdzić dostępny asortyment, kategorie i na tej podstawie ustalić słowa kluczowe.

Dobierając słowa kluczowe warto też przeanalizować działania naszej konkurencji w tym względzie i na tej podstawie dobrać pozostałe frazy.

Jako narzędzie do doboru słów kluczowych polecamy natomiast planer słów kluczowych od Google. To bardzo rozbudowane a przy tym skuteczne narzędzie idealnie nadające się do tego celu.

Dodaj komentarz