Czym jest marketing szeptany?

Czym jest marketing szeptany?

Szukacie nowych metod na rozreklamowanie swojej firmy czy też sklepu www? Sprawdziliście już podstawowe techniki pozyskania klientów ale nadal nie jesteście zadowoleni z osiągniętych rezultatów. Warto może zastanowić się nad zastosowaniem marketingu szeptanego? W tym artykule wytłumaczymy czym jest marketing szeptany i jak może pomóc w promowaniu firmy.

marketing szeptany
marketing szeptany

Zacznijmy zatem od początku. Marketing szeptany zwany także buzz marketingiem to forma promocji która rozwija się w głównej mierze w internecie. Spotkać go można na forach lub też portalach społecznościowych. Nazwa takiej formy marketingu jest samo objaśniająca gdyż polega on właśnie na szeptaniu klientom o różnego rodzaju usługach czy produktach. Celem marketingu szeptanego jest wywołanie dyskusji o dany produkcie lub usłudze w taki sposób aby większa liczba klientów zwróciła na niego uwagę. Trzeba jednak pamiętać aby dyskusja została zainicjowana w jak najbardziej naturalny sposób. Całość opiera się na założeniu, że klient chętniej zakupi produkt który jest polecany przez innych. Klienci mają więc samodzielnie dyskutować o danym produkcie a zadaniem marketerów jest umiejętne kierowanie dyskusji na temat zalet danego towaru.

Ta forma marketingu jest niezwykle skuteczna gdyż jak pokazują badania w przypadku aż dziewięciu na dziesięciu klientów jednym z kluczowych czynników do dokonania zakupu jest rekomendacja bliskiej osoby.

Aby jednak taka forma marketingu mogła być naprawdę skuteczna i budowała pozytywny wizerunek produktu czy firmy trzeba zadbać o to aby była prowadzona w odpowiedzialny i profesjonalny sposób. Łatwo jest bowiem zniechęcić klienta do produktu jeżeli będziemy starać się go zareklamować w zbyt nachalny sposób. Najłatwiej marketing szeptany jest wić prowadzić w mediach społecznościowych oraz na różnego rodzaju forach i blogach. Trzeba też pamiętać iż marketing szeptany musi być prowadzony w sposób etyczny. Nie ma w nim więc miejsca na oczernianie konkurencji czy też zniechęcania klientów do korzystania z usług innych firm.

Prawidłowo przeprowadzony marketing szeptany pozwala w budowaniu pozytywnego obrazu i wizerunku danej firmy. Pozwala też dotrzeć do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów. Jego długofalowe prowadzenie na pewno przełoży się też na większy ruch na stronie www.