Czy opłaca się reklamować na frazy konkurencji?

Czy opłaca się reklamować na frazy konkurencji?

Człowiek to z natury rzeczy istotna leniwa która jeżeli widzi tylko możliwość aby zaoszczędzić sobie choć odrobinę pracy to zrobi dane zadanie właśnie w taki sposób. Czasami nie ma w tym nic złego. Ciężko w końcu wyważać otwarte już drzwi. Podobno sytuacja ma miejsce również w przypadku marketingu. Wiele osób zastanawia się czy daną rzecz da się zrobić prościej. Czy na przykład tworząc kampanię AdWords trzeba wszystko tworzyć od początku czy też może należy nawet wykorzystać to jak działa na tym polu konkurencja. W tym artykule postaramy się więc sprawdzić czy opłaca się reklamować na frazy konkurencji.

marketing-na-frazy-konkurencji
marketing-na-frazy-konkurencji

Na początek prześledźmy proces zakupowy klienta. Klient ma jakąś potrzebę i szuka jej zaspokojenia. Osoba odpowiedzialna za reklamę przygotuje kampanię która będzie stanowić odpowiedź na jego potrzebę. Co jednak gdyby inna konkurencyjna firma stworzyła reklamę która na ten sam problem klienta ( te same zapytania czy też słowa kluczowe ) w wynikach reklamowych wyświetli odnośnik do swojej własnej oferty? Czy ma szansę powodzenia? Taką sytuację nazywamy reklamowaniem się na frazy konkurencji.

Jednym z argumentów przemawiających za powodzeniem tego sposobu praktyk jest koszt kliknięcia. Bardzo często cena za kliknięcie w link na wyrażenie brandowane będzie wynosić jedynie kilkadziesiąt groszy. Mając na uwadze, że użytkownicy wpisujący dane wyrażenie są już na zaawansowanym etapie procesu zakupowego może to być całkiem opłacalne. Sytuacja komplikuje się w sytuacji gdy nasze działania rozpętają wojnę cenową za kliknięcie. Kilku reklamodawców rywalizujących na te same frazy może przyczynić się do znacznego podniesienia stawek za kliknięcie.

 

Trzeba też mieć na uwadze iż prowadzenie kampanii AdWords na wyrażenia związane z konkurencją w naszym mniemaniu może nie być niczym złym. Jednak nie oznacza to iż takiego samego zdania będzie nasza konkurencja. Mogą zatem zdarzyć się przypadki iż tego rodzaju praktyki mają finalnie swoje rozwiązanie w sądzie.

Tak więc zastanówmy się czy rzeczywiście opłaca się reklamować na frazy konkurencji. Do zalet na pewno trzeba zaliczyć fakt iż możemy dotrzeć do klienta który jest już na finiszu swojej ścieżki zakupowej oraz mamy stosunkowo niskie koszy opłat za kliknięcie. Nie ma jednak róży bez kolców i agresywna licytacja z innymi konkurentami na te same słowa kluczowe może doprowadzić do prawdziwej wojny cenowej a brak bezpośredniego powiązania naszej własnej strony z frazami konkurencji może trochę obniżyć wyniki jakości naszych reklam.