Czy darmowa dostawa w sklepie www opłaca się przedsiębiorcy?

Czy darmowa dostawa w sklepie www opłaca się przedsiębiorcy?

Zbliżamy się powoli do okresu świątecznego, który to dla wielu przedsiębiorców z branży e-commerce jest najważniejszym czasem w całym roku. Aby zachęcić klientów do zakupu w tym czasie sklepy oferują różnego rodzaju obniżki i promocje. Inną metodą przekonania klienta do zakupu jest zaoferowanie darmowej wysyłki. W tym artykule zastanowimy się zatem czy darmowa dostawa w sklepie www opłaca się przedsiębiorcy.

Czy darmowa dostawa w sklepie www opłaca się przedsiębiorcy
Czy darmowa dostawa w sklepie www opłaca się przedsiębiorcy

Nie trzeba nikogo chyba przekonywać, że głównym czynnikiem motywującym klientów do zakupu jest niska cena. Zdarza się jednak, że mimo atrakcyjnej ceny konsumenci porzucają koszyk zakupowy wystraszeni kosztami dostawy. Sposobem na to jest zaproponowanie klientom darmowej formy dostawy. Najczęściej będzie jednak ona możliwa do uzyskania dopiero w momencie gdy klient przekroczy stosowny próg wartości zamówienia.

Niektórzy przedsiębiorcy decydują się jednak na umożliwienie darmowej dostawy bez względu na koszt zamówienia. Wykorzystując do tego celu różnorakie okazje, takie jak chociażby dzień darmowej dostawy.

Oferując jednak tego rodzaju opcję trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, które zabezpieczą nas jako sprzedającego pod kątem zbyt małych kwotowo zamówień. Mimo, że darmowa wysyłka zwiększa prawdopodobieństwo złożenia przez klienta większego zamówienia to jednak zawsze istnieje ryzyko, że klient nie będzie skłonny dopłacić.

Aby zatem zdecydować się na taki krok trzeba przeprowadzić odpowiednie symulacje aby przygotować się zarówno na wariant optymistyczny jak i ten pesymistyczny.

Można tego rodzaju niebezpieczeństwo zbyt dużych kosztów wysyłki zminimalizować dodatkowo poprzez wprowadzenie delikatnie wyższych cen samych produktów lub też stosując wielostopniowe cenniki odnośnie wysyłki. Chodzi tutaj, że wraz ze wzrostem wartości zamówienia będzie zmniejszać się sam koszt wysyłki.

Jak zatem widzicie, darmowa wysyłka może być opłacalna, trzeba jednak dobrze przemyśleć jej wdrożenie. Dodatkowo pamiętajcie, że istotne jest też to jak zabezpieczona jest dana przesyłka do klienta. Wysokiej jakości pudełka to znakomity sposób aby dać klientom gwarancję, że towar dotrze do nich w idealnym stanie.