Co wybrać – stronę firmową czy fanpage na Facebooku?

Co wybrać – stronę firmową czy fanpage na Facebooku?

W bardzo wielu przypadkach początkujący przedsiębiorcy, którzy dopiero co zaczynają swoją działalność staje przed pewnym istotnym wyborem. Zainwestować we własną stronę internetową czy też może lepiej ograniczyć koszty i założyć po prostu firmowy fanpage na popularnym portalu Facebook? Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady a my w tym artykule postaramy się podpowiedzieć wam co wybrać – stronę firmową czy fanpage na Facebooku?

Co wybrać - stronę firmową czy fanpage na Facebooku?
Co wybrać – stronę firmową czy fanpage na Facebooku?

Zacznijmy od tego, że w tym momencie obecność w sieci jest dla każdej poważnej firmy koniecznością. Zaczynając biznes dobrze jest też mieć solidne fundamenty. Profil społecznościowy takim fundamentem raczej nigdy raczej nie będzie. Wszystko przez to, że tak naprawdę nie mamy nad nim pełnej kontroli. Jego funkcjonowanie, wygląd i zamieszczone treści w dużej mierze zależą bowiem od właściciela danego serwisu społecznościowego. To on decyduje o wyglądzie i funkcjonowania danego portalu i zwyczajnie może z dnia na dzień całkowicie zmienić jego charakter lub też ocenzurować lub usunąć nasz profil. Aby być zatem w pełni niezależnym lepiej postawić na własną stronę firmową. Będzie to najbardziej solidny fundament jeżeli chodzi o rynek internetowy.

Własna strona internetowa to nie tylko możliwość posiadania spersonalizowanej domeny pozwalającej łatwiej zidentyfikować firmę – to również doskonała szansa aby pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Bez własnej strony www niejako rezygnujemy z możliwości bycia znalezionym w internecie. Pozycjonowanie stron www szczególnie w przypadku firm jest niezwykle istotne. Trzeba jednak wiedzieć, że dużo łatwiej jest firmowej stronie znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwania niż fanpage’owi założonemu na Facebooku. Dodatkowo już niewielka inwestycja w reklamy takie jak Google Ads może sprawić, że osoby realnie zainteresowane naszą ofertą od razu zauważą ja na górze wyników wyszukiwania.

Nie znaczy to jednak, że z obecności na Facebooku można zrezygnować. Strona internetowa powinna stanowić zatem podstawowe źródło informacji dla klientów. Jednak to profil na portalu społecznościowym pozwala zbudować wokół naszej działalności zwartą społeczność. Dlatego też profil na portalu społecznościowym powinien stanowić uzupełnienie działań prowadzonych na stronie www.