Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie strony?

Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony na własną rękę wymaga nie tylko dość dużego zakresu wiedzy ale również sporych pokładów czasu. Z tego też względu wielu przedsiębiorców decyduje się na powierzenie takowego zadania zewnętrznym firmom zajmującym się tematyką SEO. Aby jednak odpowiednio zabezpieczyć interesy swojej firmy trzeba podpisać stosowną umowę z daną firmą SEO. W tym artykule podpowiemy wam co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie strony.

umowa seo
umowa seo

Pierwszym i kluczowym zagadnieniem jest określenie co będzie przedmiotem umowy. Oczywiście samym w sobie przedmiotem podpisanej umowy jest pozycjonowanie ale jej efektem może być już wzrost sprzedaży w sklepie www czy też wzrost ruchu. Trzeba zatem w umowie jasno doprecyzować co będzie celem działań danej firmy SEO. Może to być też uzyskanie możliwie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google dla konkretnej frazy.

Trzeba mieć świadomość, że to właśnie frazy zapisane w umowie są przedmiotem zawartej umowy i to na ich podstawie rozliczana będzie dana agencja pozycjonerska.

Kolejnym istotnym zagadnieniem jest możliwość zmian fraz kluczowych w trakcie trwania podpisanej umowy. Należy zatem dopilnować aby umowa pozwalała na zmianę przynajmniej kilku fraz w trakcie trwania podpisanej umowy. Zmiana słów kluczowych wynika również z sezonowości wielu branż i zmiana słów kluczowych jest w takim przypadku zwyczajnie koniecznością jeśli myśli się o sukcesie.

Następnym ważnym tematem jest raportowanie działań przez firmę SEO. Jako klient mamy w końcu prawo wiedzieć jak prezentuje się nasza inwestycja. Trzeba zatem upewnić się iż w umowie znajduje się punkt jasno określający częstotliwość i zakres raportów jakie powinna dostarczać nam firma SEO. Warto też upewnić się iż zostanie dokładnie określony czas kiedy raport otrzymamy ( na przykład każdego 10 tego dnia miesiąca ).

Na sam koniec warto też upewnić się iż w umowie znajdzie się informacja o sposobie rozliczenia. Ogólnie istnieją dwie popularne – za efekt oraz w formie abonamentu. W pierwszym opłata dotyczy uzyskania konkretnych pozycji w wynikach wyszukiwania, a drugi jest stała opłatą i jest niezależna od efektów.

Jeżeli szukacie agencji SEO dla której pozycjonowanie stron www nie stanowi problemu i ma profesjonalne podejście do tematu to pierwszym z wyznaczników wysokiej jakości powinna być właśnie umowa przygotowana w opisywany przez nas sposób.