Budujemy formę na rower – opis diety

Wielu z was jeździ na rowerze tylko dla rozrywki, jednak jest taka grupa kolarzy którzy traktują to nieco poważniej i chcą osiągać jak najlepszą formę, czuć się zdrowiej czy też poprawiać wyniki. Ważnym składnikiem aby mieć siłę do jazdy na rowerze jest odpowiednie pożywienie, to także ważna część w drodze do kondycyjnego sukcesu. A co jeść? Co pić? Dieta rowerowa w czym ona pomaga?Zaraz postaram się podać kilka przykładów.jedzenie na rower

Jazda na rowerze – jedzenie

Najważniejsze dla rowerzysty jest to aby miał siłę do jazdy na całą trasę. Musi mieć on moc w nogach i czuć się dobrze. Oczywiście ta siła bierze się z pożywienia jakie stosuje na co dzień. Jeżeli taki rowerzysta nie jadłby pożywnych produktów oraz jadł je nie regularnie bądź były by za tłuste to jego wydajność od razu by spadła. Najważniejszym elementem w diecie rowerzysty są oczywiście węglowodany, to one powodują zastrzyk energii oraz pobudzenie siły. A więc co zawiera węglowodany? Przede wszystkim ryż, makaron, pieczywa, owoce. Jednak nie mniej ważnym elementem diety jest białko, pomaga ono w budowie mięśni które jednak są niszczone przez długą jazdę na rowerze. Jeżeli chodzi o białko to należy spożywać takie rzeczy jak mięso z kurczaka, ryby , jogurty, mleka i sery.

Rower i napoje

Najważniejszym napojem dla rowerzysty jest woda. Pomaga ona ochłodzić ciało, zgasić pragnienie oraz poczuć się orzeźwionym. Jednak woda nie dostarczy nam wszystkich składników potrzebnych do dłuższych tras, wtedy z pomocą nadchodzą napoje izotoniczne. Napoje izotoniczne dostarczają nam składniki potrzebne do dłuższej jazdy, uzupełniają nasz organizm w ważne witaminy oraz dostarczają elektrolitów. Podczas jazdy należy dbać o regularne picie ponieważ w znacznym stopniu zmniejszy to zmęczenie oraz schłodzi organizm. Pamiętajmy także aby uzupełnić płyny po zakończeniu jazdy żeby nasz organizm również się zregenerował.

Zdrowa trasa

Jeżeli zamierzasz zacząć wybierać się w dłuższe trasy, proponuje Ci stosować się do zasad dietetycznych, pomogą Ci one osiągnąć doskonałą kondycje i formę. Ja opisałem tu podstawy które może zaciekawią Cię i skłonią do dalszego poszerzania wiedzy na ten temat a co za tym idzie, lepszych wyników. Pamiętajmy też że nie samym jedzeniem osiągniemy sukces, należy też zwrócić uwagę na nasz rower oraz sprzęt, ale zdrowa dieta też wlicza się w nasz plan pokonania trudniejszych tras.

Zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego roweru ? – sprawdź sklep rowerowy – iwobike